Oceny gracza: Ark bardzo przypominał mi Mars: Teraformacja, który do tej pory bardzo mi się podobał, a zwłaszcza centralna mapa Marsa, która przynosi mile widzianą interakcję między graczami, jest dla mnie TOP mimo brzydkiej oprawy wizualnej. Dlatego nie sądziłem, że Ark, w którym gracze mniej lub bardziej bawią się tylko na własnej piaskownicy, wyprzedzi dla mnie Marsa. Ale po kilku rozgrywkach stwierdziłem, że Arka jest wystarczająco interaktywna - gracze walczą o to, kto zamknie rundę, żeby dostać bonus, kto może bardziej wspierać projekty ochrony przyrody, kto weźmie słonia itp. itd. I ostatecznie kto pierwszy przekroczy linię mety, aby zamknąć grę. Plus, Ark ma coś, czego Marsowi jakby brakuje, a to jest temat, który jest bardziej związany z mechaniką. W Ark dbasz o konkretne zwierzęta, które wyciągasz, aby wspierać projekty ochrony przyrody, wielkość wybiegów, do których możesz je przenieść, itp. itd. Jest to po prostu bardziej zróżnicowana gra, w którą możemy grać wielokrotnie w domu i cieszymy się nią ogromnie nawet po kilkudziesięciu rozgrywkach.
Oceny gracza: Bardzo prosta, ale niezwykle strategiczna, tematyczna i niezwykle zabawna gra typu area control. Prostota i dostępność gry jest znacznie ułatwiona dzięki umieszczeniu wszystkich dostępnych akcji na planszy klanu gracza. Miniatury są oczywiście przepiękne. Wielkie kciuki w górę za zastosowaną wkładkę. Polecam grać bez dodatków, które niepotrzebnie komplikują rozgrywkę. Siła tkwi w prostocie i nieskomplikowaniu. "Hurra dla nich!"
Oceny gracza: Rozszerzenie, które być może powinno być bardziej częścią podstawowego pudełka, ale to raczej problem z samą podstawą. To rozszerzenie było bardzo potrzebne, ponieważ podwaja objętość wszystkich kart i dodaje coś ekstra. Dlatego też rozszerzenie jest nieco mylące w ciele, ponieważ mniejsze pudełko jest wypełnione zawartością aż do pęknięcia. Chociaż zapchana zawartość jest równoważona przez nieco wyższą cenę - tylko za proporcje wielkości pudełka rozszerzenia - to jednak można ją znaleźć za rozsądną cenę i otrzymuje etykietę "must have" w tym momencie. Ponieważ jest to jedyne czeskie rozszerzenie do Eldritch Horror, nie ma o czym mówić...
Oceny gracza: Epicka, a zarazem prosta kosmiczna gra strategiczna. Pięknie wykonana gra planszowa ze świata W40k.
Oceny gracza: Czy Karak to doskonały dungeon crawl? Absolutnie nie... z wyjątkiem! Karak jest dla dzieci. To gra dla dzieci. I jako taka, jest to bardzo solidny dungeon crawl.
Eksploracja lochów, walka z potworami, zdobywanie ekwipunku, bohaterowie z unikalnymi zdolnościami. To wszystko tu jest! A co najważniejsze, jest to w formie, którą małe dzieci mogą zrozumieć i obsłużyć.
Szukasz "RPG" fantasy dla dzieci? Zdecydowanie Karak!
Oceny gracza: Zdecydowanie doskonały następca Karaka w moim domu, który uważałem za 5* grę dla dzieci w ramach gatunku. Ale Avel odsuwa Karaka na dalszy plan, ponieważ jeśli spojrzeć na poszczególne części gry, Avel dodaje o wiele więcej wszystkiego. A fakt, że jest kooperacyjny? Co z tego, grasz w nią z dziećmi. Zaczęliśmy z Karakiem w wieku 4 lat i niektóre dzieci mogą być w stanie poradzić sobie z nim rok wcześniej, ale moim zdaniem zdecydowanie nie jest to gra dla dorosłych. Naprzemiennie gramy w Avel w wieku 5 lat mojego syna i mogę sobie wyobrazić, że mogliby w nią grać mniej doświadczeni lub niewymagający gracze bez dzieci. Dla mnie zdecydowanie pełna ocena.
Oceny gracza: Codenames jest świetne i kiedyś myślałem, że to świetna gra imprezowa. Ale z wiekiem zdajesz sobie sprawę, że to nie jest taka świetna gra imprezowa, a raczej... można się przy niej dobrze bawić, ale najlepiej w większym gronie (co najmniej 8 ) i spożywanie alkoholu jest mile widziane.
Oceny gracza: Dla mnie Marvel Champion to świetna gra solowa, w którą czasami uwielbiam grać z dwiema osobami. Naprawdę lubię budować talie i nawet granie przeciwko tym samym złoczyńcom wielokrotnie nie przestaje mnie bawić. Pół gwiazdki odejmuję tylko za zawartość pudełka podstawowego, które uważam za słabsze w porównaniu z innymi rozszerzeniami, ale ogólnie gra zasługuje dla mnie na pełną ocenę.
Oceny gracza: Chociaż mechanika Scarlet Witch jest interesująca, nie uważam jej talii za szczególnie skuteczną. To w dużej mierze talia złoczyńcy. Jest zdecydowanie jedną z lepszych, ale nie zachwyciła mnie. Jednak karty aspektu sprawiedliwości, a zwłaszcza neutralne karty dla Czarodziejów, są absolutnie świetne i nie można ich przegapić w innych taliach (Doctor Strange i Adam Warlock), więc cieszę się, że mam tę talię i zdecydowanie nie mogę jej odpuścić.
Oceny gracza: Daję pełne gwiazdki głównie dlatego, że jest to jedyne rozszerzenie do świetnej gry, które wyszło po angielsku i dodaje niesamowitą replayability (a także zmienność w postaci nowych bohaterów i nowych kart aspektów) do gry podstawowej.
Oceny gracza: Dla mnie najlepsze rozszerzenie (ze wszystkich gier), które wyszło w 2020 roku. W domu bardzo lubimy grę On Wings. Poznaliśmy ją stosunkowo niedawno, ale jest to zdecydowanie nasza najczęściej grana gra w ciągu ostatnich kilku miesięcy.
Rozszerzenie Feathered Oceania zmienia nieco podstawową rozgrywkę, ale sama rozgrywka pozostaje taka sama. Co więcej, jest to teraz, moim zdaniem, znacznie lepsza gra niż była z samą podstawą. Zdecydowanie polecam w 100%.
Oceny gracza: Znakomita klimatyczna gra survivalowa dla załogi statku kosmicznego okupowanego przez obcych. Gramy w wariant czysto koopowy i satysfakcja ogromna. Jest to jedna z 5 moich ulubionych gier planszowych. Za te pieniądze dostajemy ogromną porcję muzyki. I to nie tylko pod względem materialnym, choć jest to duże wybrzuszone pudełko z niestandardową wkładką, ale także pod względem rozgrywki. Nawet nie myśl o nie kupowaniu tej gry! Kliknij tutaj. Zamów! Zapłać!
Tej gry gracz jeszcze nieocenił...
Oceny gracza: Twilight Imperium dla dwóch graczy? Plus rozgrywka w mniej niż 3 godziny? To jest to, czego chcesz. Dla mnie najlepsza strategia kosmiczna dla dwóch graczy. Modele są absolutnie przepiękne. Czy może być bardziej epicka gra dla dwóch graczy?
Oceny gracza: Rozszerzenie przynosi nowe misje, nowych dowódców (i związane z nimi karty akcji), nowe jednostki, nowe cele i nowy system walki. Misje są ciekawe, ale szkoda, że to głównie alternatywny pakiet misji, który trzeba pomylić z tymi z gry podstawowej (ale to zdecydowanie lepsze z rozszerzeń). Jednostki są fajne, ale zdecydowanie nie wolę ich od tych z gry podstawowej. Interdictor jest chyba najciekawszy. Pozostałe mogą być odświeżeniem, ale ja bym ich tam nie potrzebował. To na co czekałem to nowy system walki, ale osobiście bardzo się na nim zawiodłem, więc zostajemy przy starym. Tak więc największym plusem dla mnie są nowe karty celów, gdzie gracz za Imperium nie może być z góry pewny co będzie próbował zrobić Rebel, co ostatecznie dotyczy obu graczy. Jeśli do oceny wliczę cenę rozszerzenia, która jest dość mocno zawyżona w stosunku do gry podstawowej, to nie mogę ocenić jej lepiej.
Oceny gracza: Podstawowe Codenames są w porządku, ale opcja "duet" ma dla mnie większy sens, ponieważ obie strony mogą myśleć w tym samym czasie. I jednocześnie nie muszą być grane tylko we dwoje, ale spokojnie w dwóch drużynach.
Oceny gracza: Zdecydowanie interesująca gra towarzyska, która jest bardziej odpowiednia dla większej liczby graczy.
Nebe v plamenech: Promo dílek města Prahy
Dodatkowy element promocyjny, który bardzo ci się ... (więcej)
Honza S. (29.9.2023)
The Nightmare Before Christmas: Take Over the Holidays!
dodano: 28.9.2023
Sneferu: Builders of the Pyramids
dodano: 28.9.2023