Cthulhu: Death May Die

xxxxxxxxxo Liczba ocen: 233 (Lista właścicieli)

Cthulhu: Death May Die - obrázek

Mam grę Chcę grę
Moja ocena:
Liczba graczy: 1–5
Zalecany wiek: od 14 lat
Czas gry: 120 min (dane rzeczywiste)
Świat gry: Fantasy, Horror
Kategorie gry: gra planszowa, kooperacyjna
Język polski: polskie wydanie
Wydawnictwa: Portal Games
Asmodée Editions
CMON Limited
Edge Entertainment
Game Harbor
Guillotine Games
Hobby World
REXhry
Autorzy: Eric M. Lang
Rob Daviau
Rok wydania: 2020
Udostępnij: Facebook

Opis gry

Edytować

Twierdzili, że jesteśmy szaleni. Twierdzili, że jesteśmy niebezpieczni. Ale nie mogli wiedzieć tego, co my wiemy. Starożytni są bliscy zniszczenia naszego świata. Gdyby mieli jakiekolwiek pojęcie o zagrożeniach, które na nas czyhają, ich też postradaliby rozsądek. Na szczęście nie poddajemy się! W naszym szaleństwie jest siła! Powstrzymamy Starożytnych, nawet jeśli będziemy musieli przy tym zginąć.

W Cthulhu: Death May Die gracze stają się badaczami, których wspólnym celem jest powstrzymanie nadejścia Przedwiecznego do naszego świata. Jest to zatem gra kooperacyjna, w której gracze współpracują ze sobą, aby spełnić zadanie wyznaczone przez scenariusz wybrany na potrzeby rozgrywki.

Przygotowanie do gry

Gracze najpierw wybierają scenariusz, w który będą grać i biorą jego kartę. Określa ona, na których planszetkach mapy będzie rozgrywana gra, a także określa dwie akcje specjalne, które gracze będą mogli wykonać w grze (na przykład gaszenie pożarów). Opisuje również niezbędne warunki, jak przerwać rytuał i sprawić, by Przedwieczny stał się podatny na zranienia.

Następnie gracze wybierają Przedwiecznego, z którym zmierzą się w danej rozgrywce. Każdy poszczególny Pradawny posiada kilka szczegółowych cech, takich jak:

  • którzy wrogowie będą utrudniać życie badaczom
  • karty mitów, które wpływają na przebieg gry
  • karty faz, które stopniowo zmieniają warunki gry.

Miniaturkę Przedwiecznego umieszcza się na pierwszym polu planszy scenariusza. Następnie na tej planszy umieszcza się kartę scenariusza, karty fazy Przedwiecznego oraz karty wrogów, czyniąc z niej centrum rozgrywki.

Gracze wybierają badaczy, którymi chcą grać, a także odpowiednie plansze i pionki. Plansza badacza zawiera wiele danych, takich jak:

  • Obrażenia - gdy ta wartość spadnie do zera, badacz poległ w walce.
  • Poczytalność - działa tak samo jak zdrowie, ale jest to „tylko” zdrowie psychiczne.
  • Stres - badacze mogą pracować ze swoim stresem i często zyskują coś za zwiększenie stresu. Jednak po osiągnięciu maksymalnego poziomu, dalszy stres może spowodować dodatkowe obrażenia.
  • Umiejętności - każdy badacz ma trzy konkretne umiejętności, których może (a raczej musi) użyć w grze, aby wygrać. Umiejętności te mają 4 poziomy i gracze mogą je ulepszać w miarę postępów w grze.

Na środku stołu gracze rozkładają mapę określoną przez kartę scenariusza, przygotowują karty Odkryć (które są różnymi przedmiotami lub pomocnikami) oraz inne elementy, takie jak żetony itp.

Privátní: game.setup.webp

Przebieg gry

Gra toczy się w turach, w których gracze zmieniają się, a każda tura składa się z 4 faz:

Faza 1: Wykonywanie akcji

Każdy gracz ma 3 akcje do wykonania w swojej turze. Może wybierać pomiędzy ruchem, atakiem, odpoczynkiem, wykonaniem specjalnej akcji przypisanej do konkretnego rozdziału lub wymianą przedmiotów z innymi badaczami. Badacz może wykonać większość akcji wielokrotnie w ciągu jednej tury.

Faza 2: Uzupełnienie karty Mitu

Po wykonaniu swoich akcji gracz bierze wierzchnią kartę Mitu z talii i określa, jakie wydarzenie nastąpi. Zazwyczaj składa się ono z trzech części:

Przywołanie Przedwiecznego - każde trzy odrzucone karty zawierające symbol Przedwiecznego powodują przesunięcie figurki Przedwiecznego na planszy opowieści. Kiedy Przedwieczny przesunie się na środek planszy, zostaje przywołany i wchodzi do gry.
Efekt specjalny - na przykład poruszanie wrogów, zadawanie obrażeń badaczom itp. Efekty te są bardzo zróżnicowane.
Przywoływanie wrogów - nowy wróg pojawia się na mapie, a karta określa, w którym miejscu na mapie się znajduje.

Faza 3: Przeszukiwanie lub walka

Jeśli badacz jest sam w lokacji (bez wrogów), może przeszukać lokację i wziąć wierzchnią kartę z talii Odkryć. Zdobyty przedmiot lub towarzysz będzie towarzyszył graczowi w grze i przynosił określone korzyści.

Jeśli w lokacji znajdują się wrogowie, zaatakują oni gracza. Kości są używane do oceny ataku i obrony, przy czym udane rzuty powodują obrażenia, macki powodują utratę zdrowia psychicznego, a Znaki Starszych pozwalają na użycie różnych efektów specjalnych.

Faza 4: Koniec tury

Na koniec tury oceniane są indywidualne efekty wpływające na aktywnego gracza. Na przykład, gracz sprawdza, czy dozna poparzeń, ponieważ przebiegł przez płonące pomieszczenia.

Dodatkowo gracz sprawdza, czy Przedwieczny powinien się poruszyć lub wejść do gry. A jeśli jest on już w grze, uruchamiane są efekty, które ze sobą wnosi.

Koniec gry

W grze Cthulhu: Death May Die gracze wygrywają tylko wtedy, gdy uda im się wspólnie pokonać Przedwiecznego.

I odwrotnie, przegrają, jeśli wystąpi którykolwiek z tych warunków:

  • Jeden z badaczy zginie lub oszaleje przed przywołaniem Przedwiecznego.
  • Wszyscy badacze zginą lub oszaleją.
  • Żeton Przedwiecznego przesunie się na spód planszy fabularnej.

Przetłumaczono z oryginalnego tekstu użytkownika martinsun za jego uprzejmą zgodą.

Autor: Lithy

Dodatki do gry (4)

Cthulhu: Death May Die – Ithaqua: Wędrowiec na Wietrze (2024)

Ithaqua, syn Hastura, jest jednym z młodszych Przedwiecznych. Ale to wcale nie czyni go mniej przerażającym. Mówi się, że wygląda jak olbrzym ze świecącymi oczami. Poszukiwacze przygód, którzy zapuszczają się w mroźne rejony ...

dodatek do gry 1 - 5 graczy

Ogólna ocena: oooooooooo (Liczba ocen: 0)

Cthulhu: Death May Die – Kampania 2 (2020)

Kult został rozproszony. Przedwieczny został pokonany. To czas świętowania i odpoczynku. Ale czy na pewno? Nowy kult, równie niebezpieczny i obłąkany jak poprzedni, rozpoczął swój ostatni rytuał, a nowy Przedwieczny może ...

dodatek do gry 1 - 5 graczy

Ogólna ocena: xxxxxxxxxx (Liczba ocen: 9)

Cthulhu: Death May Die – Kampania 4 (2024)

Opis nie został jeszcze umieszczony.

dodatek do gry 1 - 5 graczy

Ogólna ocena: xxxxxxxxxx (Liczba ocen: 2)

Cthulhu: Death May Die – Strach przed Nieznanym (2024)

Strach przed Nieznanym to samodzielna gra z serii Cthulhu: Death May Die. Jednocześnie można ją również łączyć z oryginalną grą podstawową i może działać jako rozszerzenie. Zasady i rozgrywka są identyczne jak w Cthulhu: ...

dodatek do gry 1 - 5 graczy

Ogólna ocena: xxxxxxxxxx (Liczba ocen: 3)

Inne nazwy tej gry planszowej

Nowe oceny gier

xxxxxxxxoo

Świetna gra do piwa :D , ale kupiłbym wersję EXTREME, jest bardziej grywalna i pełna nowych funkcj ...

Pargy je BUCH [17.1.2025]

xxxxxxxxxo

Naprawdę tego chcesz! :D z piwem.

Pargy je BUCH [17.1.2025]

xxxxxxxxxo

Dwustronna mapa przedstawia dwie zupełnie różne wyprawy. "Południowa ściana" jest zdecydowanie bard ...

cartas [17.1.2025]

xxxxxxxxoo

Świetna abstrakcja dla dwóch osób. Kilka możliwych warunków zwycięstwa do spełnienia, a jednocześnie ...

Mirda-ta [17.1.2025]

xxxxxxxxxx

Najlepsza gra, uczy logicznego myślenia. Szybka i łatwa do nauczenia. Możliwość dokupienia różnych r ...

LukasKral [17.1.2025]

Nowe gry w katalogu

Timon
Timon

dodano: 16.1.2025

Forum Romanum
Forum Romanum

dodano: 16.1.2025

Wabanti
Wabanti

dodano: 16.1.2025

Cat and the Tower
Cat and the Tower

dodano: 16.1.2025

Wandering Galaxy: A Crossroads Game
Wandering Galaxy: A Crossroads Game

dodano: 16.1.2025

więcej >>

Miejsce dyskusji

Offcanvas