Star Wars: The Deckbuilding Game – Clone Wars

xxxxxxxxxo Liczba ocen: 11 (Lista właścicieli)

Star Wars: The Deckbuilding Game – Clone Wars - obrázek

Mam grę Chcę grę
Moja ocena:
Liczba graczy: 2–2
Zalecany wiek: od 12 lat
Czas gry: 30 min (dane rzeczywiste)
Świat gry: Fantastyka
Kategorie gry: gra karciana
Język polski: polskie wydanie
Wydawnictwa: REBEL.pl
Asmodee Czech Republic
Fantasy Flight Games
Autorzy: Caleb Grace
Frank Brooks
Rok wydania: 2024
Udostępnij: Facebook

Opis gry

Edytować

W karciance Star Wars: The Deckbuilding Game - Clone Wars dwóch graczy wciela się w przywódców przeciwnych stron Wojen Klonów. Jeden poprowadzi Republikę Galaktyczną, podczas gdy drugi będzie dowodził armiami Separatystów. Obaj mają ten sam cel - zniszczyć wystarczającą liczbę baz wroga.

Zawartość gry można połączyć z Star Wars: The Deckbuilding Game, a zasady specifikują, jak należy postępować w takim przypadku.

Przygotowanie gry

Główną mechaniką tej gry jest budowanie talii, dlatego najważniejszymi elementami gry są karty. Po tym jak gracze wybiorą, kto będzie grał po czyjej stronie (Republika/Separatyści), każdy z nich bierze po 5 kart bazowych (pozostałe karty bazowe są używane tylko w grze z zasadami zaawansowanymi). Umieść te karty w talii przed sobą i umieść początkową bazę odkrytą jako górną kartę, która jest z góry określona dla każdej strony. Główną cechą bazy jest jej odporność (= liczba ran potrzebnych do jej zniszczenia).

Privátní: cards.pl.webpNastępnie każdy gracz bierze swoją podstawową talię kart, która zawiera 10 stałych kart. W miarę postępów w grze gracze będą kupować potężniejsze karty, aby dodać je do talii i używać ich do atakowania wroga i jednoczesnej obrony. Tasują te karty, aby utworzyć talię doładowania, którą umieszczają przed sobą.

Pozostałe 90 kart galaktycznych należy potasować, tworząc talię wspólną. Gracze odwracają sześć kart, aby utworzyć galaktyczną ofertę. Karty te są podzielone na 3 kategorie:

  1. Karty Republiki mogą być zakupione tylko przez gracza Republiki podczas gry, więc obróć te karty w menu w stronę tego gracza.
  2. Karty Separatystów, kolejno mogą być kupowane tylko przez gracza grającego dla Separatystów, więc obróć te karty do gracza grającego za Separatystów.
  3. Karty neutralne mogą być kupowane przez dowolnego gracza, więc należy je trzymać odwrócone na bok, ty by obaj gracze mogli łatwo je odczytać.

Gracze umieszczają wskaźnik równowagi Mocy pomiędzy sobą, a żeton środka ciężkości na środku równowagi Mocy. Będzie on przesuwał się w kierunku jednego lub drugiego gracza podczas ich ruchu. Gracz, który ma Moc po swojej stronie, zyska różne korzyści (głównie w postaci dodatkowych efektów zagranych kart).

Gracze będą również przygotowywać kości zasobów i kości obrażeń do wspólnego zaopatrzenia. Na koniec przygotowań dobierają 5 najlepszych kart ze swojej talii doładowań.

Przebieg gry

Sama rozgrywka toczy się w turach, w których gracze wykonują swoje ruchy na zmianę, przy czym separatyści zawsze rozpoczynają grę.

Na początku tury gracz sprawdza, czy nadal posiada bazę. Jeśli nie, wybiera jedną z pozostałych i umieszcza ją na wierzchu swojej talii bazy, zachowując ją jako aktywną.

Następnie gracz bierze kości zasobów, które mogą przynieść mu wylądowane pancerniki (na początku nie ma żadnego), a także jedną kość, jeśli Moc jest w pełni po jego stronie (patrz wskaźnik równowagi Mocy).

Privátní: game.play.pl.webp

Potem następuje rozgrywanie poszczególnych akcji, aż do momentu, w którym gracz nie może lub nie chce już wykonywać żadnych akcji. Gracz ma do wyboru:

  • Zagranie karty - Gracz wybiera dowolną kartę z ręki i kładzie ją przed sobą. Natychmiast zdobywa tyle kostek zasobów, ile wskazuje karta. Następnie natychmiast przesuwa środek ciężkości Siły na skali o tyle pól w swoją stronę, ile wskazuje karta. Do końca swojej tury gracz może korzystać ze zdolności oferowanych przez kartę lub może użyć karty do zaatakowania przeciwnika (patrz poniżej).

  • Zakup karty - Gracz może zakupić dostępne karty z Galaktycznego Menu Kart (może zakupić karty swojej sekcji oraz karty sekcji neutralnej). Aby ją kupić, musi zapłacić liczbę kostek zasobów podaną na karcie. Po zakupie odrzuca kartę na swój stos kart odrzuconych. Puste miejsce jest następnie wypełniane wierzchnią kartą z talii kart galaktyki.

  • Używanie zdolności kart - raz na turę gracz może użyć zdolności swoich kart w grze. Po rozpatrzeniu wszystkich zdolności gracz odwraca kartę na drugą stronę, aby pokazać, że została ona użyta i nie można jej użyć ponownie.

  • Przygotowanie do ataku - Gracz wybiera z ręki karty, którymi chce zaatakować, a także określa cel ataku dla każdej atakującej karty. Może wybrać bazę wroga lub wrogie karty w menu galaktycznym (usuwając w ten sposób z menu karty, które mogłyby pomóc przeciwnikowi).

  • Ocena ataku - Kiedy atak jest planowany, musi zostać oceniony. Klasycznie, siła ataku atakujących kart jest sumowana i porównywana z odpornością atakowanych kart. Jeśli przeciwnik ma wylądowane pancerniki, należy je najpierw zniszczyć, zanim będzie można zadać obrażenia samej bazie (ponownie, pancerniki to karty, które mają własną siłę ataku, odporność i inne zdolności).

  • Koniec tury - Gracz odrzuca wszystkie swoje odrzucone karty (z wyjątkiem bazy i pancerników) na stos kart odrzuconych. Podobnie jak wszystkie karty, które pozostały mu na ręce. Następnie porządkuje swoje karty bazy i pancernika i kończy swoją turę, dobierając 5 kart ze swojej talii doładowania (gdy się skończy, tworzona jest nowa talia poprzez przetasowanie kart z talii kart odrzuconych).

Po tym swoją turę zgodnie z zasadami opisanymi powyżej rozpoczyna przeciwnik.

Koniec gry

O ile nie uzgodniono gry za użyciem zaawansowanych zasad, gra kończy się natychmiast w momencie, gdy którykolwiek z graczy zniszczy trzecią bazę przeciwnika, w ten sposób zostając zwycięzcą Wojen Klonów.


Przetłumaczono z oryginalnego tekstu użytkownika Zeus za jego uprzejmą zgodą.

Autor: Lithy

Dodatki do gry (1)

Star Wars: The Deckbuilding Game (2023)

Opis nie został jeszcze umieszczony.

dodatek do gry 2 - 2 graczy

Ogólna ocena: xxxxxxxxxo (Liczba ocen: 111)

Nowe oceny gier

xxxxxxxxxx

Moja pierwsza gra escape i naprawdę mi się podobała! satysfakcjonujące uczucie rozwiązywania zaga ...

peeeca67 [7.12.2024]

xxxxoooooo

Gra jest powtarzalna, nudna i w zasadzie po dwóch rozgrywkach nie ma czym zaskoczyć. Jedynym plusem ...

Barby [6.12.2024]

xxxxxxxxxx

Najlepsza gra

Tiawau [6.12.2024]

xxxxxxoooo

Wyścig w czterech skalach na temat cywilizacji. Jestem pewien, że jest dopracowany, zróżnicowany i t ...

plasan [6.12.2024]

xxxxxxxooo

Temat wystrzałowy, ale sama gra jest naprawdę fajna i przyjemna.

plasan [6.12.2024]

Nowe opisy gier

Cthulhu: Death May Die

Cthulhu: Death May Die
dodano: 2.12.2024

Terrorscape: Dziki Instynkt

Terrorscape: Dziki Instynkt
dodano: 25.11.2024

Terrorscape

Terrorscape
dodano: 21.11.2024

Nowe gry w katalogu

Whispering Woods
Whispering Woods

dodano: 6.12.2024

Unmatched: The Witcher – Realms Fall
Unmatched: The Witcher – Realms Fall

dodano: 6.12.2024

Unmatched: The Witcher – Steel and Silver
Unmatched: The Witcher – Steel and Silver

dodano: 6.12.2024

Hexcrement
Hexcrement

dodano: 6.12.2024

Homestead Hyperjump!
Homestead Hyperjump!

dodano: 6.12.2024

więcej >>

Miejsce dyskusji

Offcanvas