Każdy prawdziwy superbohater wie, że z wielką mocą związana jest wielka odpowiedzialność. Ale w żadnym podręczniku nie piszą już, że z wielką mocą wiąże się również wielkie niebezpieczeństwo. A kiedy złoczyńcy ze wszystkich zakątków multiwersum zaczynają ścigać superbohaterów, bohaterowie muszą połączyć siły i pokonać złoczyńców jako jedna drużyna.. Scarlet Spider, Spider-Man Noir, Peni Parker i inni muszą połączyć siły by przeciwstawić się w walce takim złoczyńcom jak Spot, Morlun, a nawet Anti-Venom.
Marvel United: Spider-Geddon to jeden z podstawowych zestawów gier kooperacyjnych z serii Marvel United. Podobnie jak w innych grach, aż 4 graczy może wcielić się w rolę superbohaterów (w tym zestawie w pająki), których celem jest pokonanie wybranego łotra. Ale Spider-Geddon pozwala również na grę w kombinacji z jednym graczem kontrolującym łotra, umożliwiając grę aż 5 graczy (4 jako bohaterowie i 1 jako łotr) lub jeden na jednego (w tym przypadku jeden gra jako bohater, a drugi jako łotr). Cel pozostaje ten sam. Bohaterowie muszą współpracować, aby powstrzymać złoczyńcę przed jego niecnymi planami na przejęcie miasta. Łotr z kolei musi zrealizować swój niecny plan, który różni się w zależności od wybranej postaci.
Przygotowanie do gry
W Spider-Geddon (podobnie jak w innych grach Marvel United) gracze najpierw wybierają łotra, przeciwko któremu będą grać. Umieszczają jego kartę, na której opisane są jego cechy, nikczemny plan i poziom zdrowia, na środku planszy.
Wokół karty złoczyńczy gracze umieszczają 6 kart lokalizacji miejskich. Każda z lokacji udostępnią różne akcje, z których bohaterowie mogą korzystać w trakcie gry. Następnie, zgodnie ze znacznikiem lokacji, rozmieszczone są żetony cywili i zbirów. Dodatkowo na każdej lokacji umieszczona jest losowa karta z talii zagrożenia łotra. Niektóre z tych kart reprezentują specjalnych pomocników z własnym zdrowiem. Następnie tasowana jest talia kart Planów wybranego łotra, aby określić, co zaplanuje i wykona podczas gry.
Ostatnim istotnym krokiem jest wybór superbohaterów, w których wcielą się gracze. Oprócz figurki wezmą również talię swoich kart akcji. Biorą trzy karty z talii prosto do ręki, a tym samym Spider-Geddon może się rozpocząć.
Rozgrywka
Podczas gry w Spider-Geddon ruchy złoczyńcy przeplatają się z ruchami poszczególnych superbohaterów, tworząc poszczególne rundy gry. W każdej rundzie łotr gra jako pierwszy. Gracze dowiadują się, co będzie robił w swojej turze, dobierając kartę Planów i umieszczając ją w tak zwanym Story Line (rzędzie zagranych kart). Karta definiuje wszystko, czego potrzeba: poruszanie się między lokacjami, atakowanie, dodawanie żetonów populacji i zbirów do lokacji oraz ewentualnie efekt specjalny.
Następuje tura superbohaterów. Gracze mogą wybrać, od którego superbohatera zaczną (superbohater kontynuuje w następnej rundzie zgodnie z ruchem wskazówek zegara). W swojej turze gracz najpierw bierze jedną ze swoich kart akcji z talii. Następnie usuwa jedną z tych kart z ręki, umieszczając ją na linii fabuły (na prawo od ostatniej karty). Natychmiast ewaluuje kartę, korzystając z akcji określonych przez kartę jako "dozwolonych" w danej rundzie (ruch/atak/akcja bohaterska). Dodatkowo, może również użyć akcji z poprzedniej karty superbohatera w fabule (zagranej przez jego kolegę z drużyny w poprzedniej rundzie). Planowanie akcji i ich kombinacji jest kluczem do sukcesu i często stanowi różnicę pomiędzy wygraną a przegraną superbohaterów.
Jeżeli bohater znajduje się w lokacji, w której zagrożenie zostało już wyeliminowane, nadal może aktywować efekt lokacji na koniec swojej tury.
Koniec gry
Bohaterowie Pająka wygrywają, jeżeli uda im się pokonać łotra (redukując jego zdrowie do zera) lub wypełniając bohaterskie cele, zakładając, że łotr ma je wymienione na swojej karcie. Bohaterowie mogą rozpocząć walkę ze złoczyńcą, jeśli uda im się ukończyć 2 z 3 podstawowych misji w każdej grze:
- Ratowanie cywilów - wykonując bohaterską akcję na lokacji, na której znajduje się żeton obywatela, superbohater może przesunąć jeden żeton cywila na tę kartę misji. Aby ukończyć tę misję, należy uratować w ten sposób 9 cywilów.
- Pokonaj zbira - wykonując akcję ataku w lokacji, w której znajduje się co najmniej 1 żeton zbira, superbohater może przenieść żeton zbira na tę kartę misji. Aby ukończyć misję, należy pokonać w ten sposób 9 zbirów.
- Eliminacja zagrożenia - Różne akcje mogą zostać użyte do wyeliminowania kart zagrożeń z lokacji. Po ich wyeliminowaniu należy dodać jeden żeton wyeliminowanego zagrożenia do karty obok tej misji, a do jej ukończenia konieczne jest zdobycie w ten sposób 4 żetonów.
Z drugiej strony, łotr wygrywa, jeżeli uda mu się zrealizować swoje niecne plany. Dzieje się tak, gdy:
- nie może dobrać nowej karty ze swojej talii planów; lub
- spełni warunki wymienione na jego karcie; lub
- jeden z superbohaterów rozpoczyna swoją turę bez kart akcji (= nie ma żadnej na ręce, a jego talia doładowań jest pusta).
Przetłumaczono z oryginalnego tekstu użytkownika Zeus za jego uprzejmą zgodą.