Oceny gracza: Bardzo fajna mechanika, dużo opcji punktowania i wszystko wydaje się być idealnie zbalansowane - dla nas super! Dla nas też świetna niespodzianka, na grę natknęliśmy się raczej przypadkiem w księgarni :))
Oceny gracza: Dice placement jak pasek z bardzo oryginalnym motywem, wieloma możliwymi sposobami na wygraną i wysokiej jakości komponentami.
Oceny gracza: Genialna gra taktyczno-strategiczna o średnim i wysokim budżecie, opowiadająca o budowie Barcelony poza Dzielnicą Gotycką od połowy XIX wieku według planów architekta Cerdy. Wiele dróg do zwycięstwa, w każdej turze można wymyślić coś, co przyniesie sporo punktów. W ostatecznym rozrachunku wynik oscyluje w dolnych setkach, co jest trochę sałatką punktową, ale hojność, jaką zapewnia gra i głębia myślenia, której wymaga, jest bardzo satysfakcjonująca. Wspaniały jest też kontekst historyczny, w który wplecione są zasady. Ładnie wykonana, przydałaby się tylko wkładka i dwuwarstwowe plansze (może przynajmniej będą jakieś nakładki).
Oceny gracza: Nie ma o czym mówić - bezkompromisowe pięć na pięć. Każdy, kto nie ma tej gry, albo przynajmniej w nią nie grał, nie jest graczem planszowym.
Oceny gracza: Oryginalna, szybka i wysoce interaktywna gra w stosy, w której można wygrać z dużą liczbą stosów (lub dużo stracić, jeśli gra się zbyt agresywnie na stosy) i wygrać z małą liczbą stosów, sprytnie wybierając kolory kart o określonej wysokości. Wybór kolorów jest głównym elementem oryginalności, który sprawia, że gra jest sprytna - w rzeczywistości kolor kota (karty) wyciągniętego z pudełka (ręki gracza) jest nieznany, dopóki rysownik go nie ogłosi.
Grywalna zarówno dla starszych dzieci, jak i starszaków, na około 45 minut, a nie wypełniacz.
Oceny gracza: Myślę, że jest świetny. Grałem w nią kiedyś na Albi Game Day z dorosłymi, a teraz w końcu mamy ją w domu i dzieciaki też ją lubią. Dynamiczne wyścigi proto-zwierząt oparte na kartach - coś w rodzaju prostszego (nie deckbuilding, ale tableaubuilding) i bardziej zwinnego El Dorado, gdzie ruch przyspiesza skakanie jak w warcabach. Szybko wyjaśnione, dość szybko rozegrane.
Oceny gracza: Dla mnie to strzał w dziesiątkę - doceniam wyjątkowość, konieczność myślenia trochę inaczej niż w innych grach euro, fajnie działające zagadki, świetną rozgrywkę w różnej liczbie graczy, w tym solo, która jest łatwa w użyciu i zachowuje wszystkie zasady z multiplayera. Więcej opiszę w moich wrażeniach.
Oceny gracza: Przykro mi, ale nie mogę ocenić jej pozytywnie. Zero interakcji, kolejna z wielu gier bez motywu "jeśli zrobię to, dostanę to i tamto... tak, przepraszam, zapomniałem przesunąć element". To boli, nie mamy z tego frajdy - jak już to ani frajdy, ani komunikacji. A tak się cieszyłem na tę grę, którą poprzedziła świetna opinia.
Oceny gracza: Niesamowity klasyk euro z ogromną różnorodnością (wiele modułów w jednym pudełku). Jest to jedna z tych gier, w których można stworzyć działający silnik praktycznie z niczego, co samo w sobie jest wystarczająco satysfakcjonujące. Do tego mocno tematyczna, oparta na zasadach i intuicyjna. Co prawda jest trochę zastanawiania się "czy to się uda - czy mam zasoby, by zrobić wszystko, co chcę?", ale nie jest to typowo podatne na AP, ponieważ nie ma tu żadnych brutalnych kombinacji. To modelowy przykład gry do eksploracji i dogłębnej rozgrywki.
Motyw przewodni jest mocno wyczuwalny
Fajność tej gry po prostu się wylewa (podobnie jak np. w Vineyard).
Zmienność konfiguracji, modułów
Minimalna losowość, w tym cztery sposoby wykorzystania każdej karty (w zależności od tego, po której stronie planszy farmy ją przyczepimy), więc nie można narzekać na nieprzyjazność kart.
Zarządzanie zasobami
Piękny design tej edycji, w tym funkcjonalne przechowywanie w pudełku
- Nie trzeba dużo pracy, aby zeskrobać wnętrze pudełka podczas wyjmowania górnej warstwy wkładek.
Oceny gracza: Cascadia na sterydach, czyli destylowana porcja dobrej zabawy ;) Nieco cięższy euro/workowy build, który zawiera w sobie losowość, ale całkiem nieźle się z nim pracuje. Wyłaniająca się dżungla wygląda na stole żywo, podobnie jak centralny wodospad, plus piękne zwierzęta, tego naprawdę nie brakuje! Aha, i do pełni szczęścia brakuje mi jeszcze drewnianego wodospadu i ulepszonych żetonów :)
Oceny gracza: Cześć, wziąłem to jako alternatywę dla Codenames, która byłaby łatwiejsza dla dzieci w wieku około 11 lat. Dla nas spełniła ona oczekiwania - dobrze gra się z dziećmi w tym wieku (Codenames prawdopodobnie byłoby dla nich za dużo). A niektóre pytania są naprawdę fajne :)
Oceny gracza: Bardzo przystępne worker placement. Jak na taką grę rodzinną (nawet z małymi dziećmi) na pół do kwadransa idealna.
Tej gry gracz jeszcze nieocenił...
Oceny gracza: Dałbym pełny kociołek gwiazdek, gdyby istniało poziomowanie postaci w turniejach - zobacz mój komentarz w wątku wrażeń. Poza tym jest to przyzwoita porcja bezpretensjonalnej rodzinnej zabawy. Jest tu sporo losowości, jak w każdej grze opartej na kościach, ale przeciwności losu można złagodzić przygotowaniami (skład drużyny), a porażka nie niesie za sobą drastycznych konsekwencji, więc nie jest to frustrujące i nie psuje zabawy. To już drugi raz, kiedy używam słowa "zabawa", ale jest ono synonimem tej gry.
Oceny gracza: Bardzo przyjemne, średnie i wymagające euro z wieloma opcjami, które mogą namieszać w głowie :)
funkcjonalne połączenie mechanik
sprytne rozmieszczenie kości - wybieranie akcji za pomocą kości, gdzie niższa wartość oznacza mocniejszą akcję, a wyższa wartość pozwala na wcześniejsze rozegranie akcji - oznacza to pod-decyzje, które trzeba przemyśleć, aby wszystko ładnie się ze sobą łączyło
Wiele opcji, a tym samym ogromna zmienność i regrywalność
gra nie jest wiążąca, nie ma zniechęcającego poczucia niedoboru, gra nie "karze" (dlatego też wyniki są dość wyrównane)
combosy - satysfakcjonujące łączenie akcji w łańcuchy
rozsądna i nieagresywna interakcja
oprawa wizualna
jakość wykonania
jasne zasady.
- motyw przewodni nie jest zbytnio odczuwalny w grze, ale nie jest to nic nadzwyczajnego dla euro
- długość rozgrywki - długa nawet w dwie osoby, w multiplayerze wolałbym inną grę.
Oceny gracza: Prawdopodobnie miało to dobre intencje, ale dla mnie to przekombinowane badziewie, gdzie przewaga czwartego gracza w postaci dwóch pszczół jest niesamowicie obezwładniająca (również dlatego, że opróżnia pole na drugi ruch). To sprawiło, że od początku było jasne, kto wygra, a raczej kolejność była w zasadzie ustalona po kilku ruchach... potem byłem po prostu zmuszony cierpieć przez dwie godziny z pewnością trzeciego miejsca.
Oceny gracza: Jedna z najlepszych gier w historii!!! Lubię też solo, ale semi-coop z indywidualnymi motywacjami to absolutnie porywające doświadczenie
Oceny gracza: Na początku nie wiedziałem co o niej myśleć, ale to chyba mówi samo za siebie, że po jej ukończeniu chciałem zagrać jeszcze raz. I to samo po drugiej rozgrywce. Mechanicznie jest (przynajmniej w naszej kolekcji) dość wyjątkowa. Do tej pory rozegraliśmy tylko dwie partie, co jest prawdopodobnie idealną liczbą, ponieważ można myśleć z wyprzedzeniem o ruchach. To trochę jak szachy (moja żona nazywa to grą w szachy :)). W większej liczbie myślę, że "bitwa mózgów" prawdopodobnie zniknie z gry, ale zobaczymy, kiedy spróbujemy.
Oceny gracza: Piękne wizualnie i dopracowane mechanicznie euro - kciuki w górę!
Oceny gracza: Świetna tematyczna gra euro średniego kalibru ze stosunkowo dużą liczbą akcji w jednym ruchu. Sporo sposobów na zdobywanie punktów, ale nie jest to sałatka punktowa - punktów jest niewiele, zwłaszcza w trakcie rozgrywki, ale to właśnie punkty pośrednie mają tu dużą wartość, bo o sile alternatywnej akcji "doładowania" decyduje aktualna suma punktów. Więcej punktów jest następnie dostępnych na koniec gry, w tym te z ukrytego celu, który gracze wybierają po połowie gry, kiedy gracz z najmniejszą liczbą punktów jest faworyzowany - bardzo interesująca funkcja. Wszystko działa ładnie, opcje (w tym zakres ruchu na mapie) rosną z każdą turą. Piękna oprawa wizualna, wysokiej jakości produkcja, czego chcieć więcej.
Oceny gracza: Nie tak trudna pod względem zasad jak niektóre inne gry Vladiego Suchy'ego (a zatem łatwa do zapamiętania), ale równie sprytna. Wyraźna rekomendacja dla gry dla dwojga, jest również idealna dla łatwego w użyciu solo (nie grałem w nią jeszcze w innych liczbach). Bardziej szczegółowa recenzja we wrażeniach.
Oceny gracza: Doskonały system działania z paska ostrości. Nie jest wyjątkowo długa, a jednak legendarnych sytuacji można doświadczyć :)
Oceny gracza: Przepraszam grę za to, że podchodziłem do niej z pogardą i słowami "więcej gotowania, czy naprawdę tego potrzebujemy?". Potrzebujemy! Dla mnie jedna z najlepszych (jeśli nie najlepsza) gra w gatunku. Jest niesamowicie dużo do rozgryzienia, losowość jest naprawdę minimalna w postaci kart naczyń, interakcja jest rozsądna (w stylu "nabierania" hojnie wypełnionych misek, wyścigów po nagrody i przepisy). A dzięki komponentom deluxe bardzo ładnie prezentuje się na stole. Gorąco polecam wszystkim rozważnym graczom jako lżejszą lub umiarkowaną grę, która nie cierpi z powodu "nadmiernej komplikacji", jak niektóre inne nowe wydania.
Oceny gracza: Bardzo fajna gra z eksploracją, motywem przewodnim, dużą interakcją i rozsądnym poziomem losowości. Jest dość unikalna i mocno wciągająca pod wieloma względami. Piękna oprawa graficzna, ilustracje, zabawna, bardzo pomysłowa. Niesamowita solucja z 10 (!) poziomami trudności. Pół gwiazdki w dół tylko za przykręcane oponki i ikonografię - wymaga kilku rozgrywek, by wejść pod skórę. Więcej szczegółów w wątku z wrażeniami.
Oceny gracza: W prostocie tkwi siła. Szybka, zabawna, sprytna, wyjaśnia się w 5 minut, ładnie wygląda na stole, czego chcieć więcej.
Oceny gracza: Po Barcelonie, kolejna perełka Euro od Daniego Garcii = jest ogierem! Dużo wszystkiego - opcje w danym ruchu, combosy, punkty. Pozycja obowiązkowa dla eurograczy ;)
Oceny gracza: Dla mnie pozycja obowiązkowa, ponieważ:
więcej pięknych utworów na płycie
gramy w pięć osób i dzięki rozszerzeniu nie kończą nam się monumenty na rundę lub dwie przed końcem gry, jak to miało miejsce w podstawowej wersji gry
końcowa punktacja wzmacnia monumenty (na co zasługują) i wpływa na strategię.
Oceny gracza: Na początku miałem zamiar ją wyrzucić, bo jest już zbyt skomplikowana, ale udało nam się ją opanować podczas pierwszej rozgrywki i bez wątpienia jest super zabawna. Nawet dziesięciolatek może sobie z tym poradzić, o ile ma jakieś doświadczenie z grami planszowymi.
Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że próbowano upchnąć jak najwięcej mechanik gry w jednej grze, aby osi ...
Sinosthras [23.5.2025]
Wielka miła niespodzianka! Prosta, przyjemna gra, której można łatwo nauczyć każdego i wspólnie cies ...
Sinosthras [23.5.2025]
Jako nowicjusz w dziedzinie gier wojennych bardzo doceniam tę przystępną i krótką grę o ciekawym okr ...
acedrac [23.5.2025]
Carcassonne to gra, która wypełniała czas letnich burz w czasach mojego dzieciństwa. Brak prądu, szu ...
Senny [23.5.2025]
Panda Spin
dodano: 22.5.2025
Wiedźmin: Stary Świat – Zestaw potworów
dodano: 21.5.2025
Blue Moon: The Mimix
dodano: 2.5.2025
City of the Great Machine
dodano: 30.4.2025
Podziemne imperium
dodano: 26.4.2025
Pamatuješ? 60. léta
dodano: 23.5.2025
Pamatuješ?
dodano: 23.5.2025
Báječní dinosauři
dodano: 23.5.2025
Fired Up: The Agility Expansion
dodano: 22.5.2025
Godsforge: Return of the Dragon Gods
dodano: 22.5.2025