Oceny gracza: Fine quickie, złożone, naprawdę można wygrać na wszystkie sposoby (trzeba się tylko bardziej postarać :))
Oceny gracza: Strategiczne, interesujące i piękne. Jedynie figurki mogłyby być mniejsze.
Oceny gracza: Wszystkie nowe mechaniki są zaskakująco proste, a zasady zajmują 10 minut. Rozszerzenie dodaje głębsze doświadczenie i więcej elementów strategicznych. Nie chciałbym grać w Ankh bez tego dodatku.
Oceny gracza: Luksusowe postacie, większa zmienność, nic więcej, nic mniej.
Oceny gracza: Gra ma dopracowane mechanizmy. Nie da się zdobyć wszystkiego, co by się chciało, ale można się jeszcze w czymś wyspecjalizować. To jak w życiu - chcesz czegoś, ale nie zawsze jest to w ofercie :) Zawsze jest coś do zrobienia i trzeba zaplanować przynajmniej kilka akcji z wyprzedzeniem.Graficznie, w odczuciu i rozgrywce świetna gra. Nawet solo jest wymagająca a jednocześnie łatwa do opanowania.Po pięciu rozgrywkach obniżam ocenę o pół gwiazdki. Gdy karty nie idą to jest to trochę frustrujące.
Oceny gracza: Dziecinnie proste, działa, dzieci uwielbiają grać. Tylko grafika jest szalona i lekko obrzydliwa (i jak dla mnie zbyt "komputerowa")
Oceny gracza: Nawet nie wiem, dlaczego ta gra tak mnie pociąga i chcę w nią grać cały czas. Jest:
czyste
comboing
krótki
malownicza grafika
- szkoda, że na meeplach nie ma naklejek
Oceny gracza: Na razie ocenię grę według podstawowych zasad.
Piękna mapa, szczegółowa, retro. Nie jest to komputerowe lanie.
Papierowe komponenty. Ładne żetony, jakby wycięte z legowiska smoka :) Brak plastiku, karty to naprawdę karty, a nie PCV.
Strategiczna głębia z kilkoma zasadami. Decyduje, kiedy aktywujesz jednostkę, kiedy i gdzie kupujesz nową itp.
Lekka losowość. Kości od czasu do czasu tasują twoje plany, ale obliczanie wszystkiego z wyprzedzeniem, gdy wiesz, że wygrasz, wydaje się nie na miejscu w tego typu grach. Teraz wiesz, że zranisz obrońcę miasta w około 60% i nie możesz się doczekać, aż zadasz dwa trafienia z rzędu. To trochę ekscytujące. A kiedy to się nie udaje, kiedy obrońca opiera się "losowo" zbyt długo, to jest to epicka historia :)
Różne jednostki, które trzeba odpowiednio wykorzystać, żeby były silne (ranger na las, górnik na kopalnie itd).
Klarowność
Ogromna liczba scenariuszy, w których wygrana nie polega na "zsumowaniu punktów na koniec gry", ale na "wygrywasz natychmiast po naładowaniu...". Po prostu wow.
- Grafika kart zaklęć
Oceny gracza: Moja ulubiona gra w super przyzwoitej szacie. Akrylowe elementy, podwójne, wycięte plansze graczy, miniaturowe zamki i masa innych wizualnych ulepszeń wystrzeliły klimat gry ponad chmury. Gra ponadczasowa. Jedyny minus to nadruk jasnych obrazków na czarnym akrylu (market) - ma inny odcień niż te same jasne obrazki na jasnym akrylowym tle.
Oceny gracza: Perełka w mojej kolekcji gier planszowych. Lubię nawet grać w gry treningowe przeciwko sobie z różnymi nacjami. Trochę płaska bez rozszerzenia.
Oceny gracza: Musi mieć rozszerzenie. Solo w tej grze jest dużo gorsze niż w czwórce, ale i tak 5 gwiazdek ;)
Oceny gracza: Już po kilku pierwszych rozgrywkach, także solo: Zbalansowane nowe strategie, proste i intuicyjne zasady, dwie dodatkowe wagi nie przeszkadzają na stole i gra nabiera jeszcze większego rozmachu. Można w nią grać od razu nawet z nowicjuszami.
Oceny gracza: Myślałem, że oryginalna Diuna była bezbłędna. Ale dopiero ta wersja gry podstawowej pokazała, czym jest nieskazitelność. Zdecydowanie nie chcę już grać w oryginalny zestaw podstawowy. Pozytywy i negatywy omówię w dyskusji.
Oceny gracza: Dobra mechanika, malownicze karty. Dobrze przemyślana i dobrze działająca gra. Tylko drzewo jest jakieś dziwne...
Oceny gracza: To magiczne rozszerzenie, pod koniec gry wszyscy oszczędzają na wyprawę ;)
Oceny gracza: trochę inny niż cytrusowy
mniej musi się sumować
trochę trudniej zdobyć dużo punktów
podwójne terytorium pozwala na zmienność
możliwość częstszych "niedopasowań" - można mieć więcej myszy
- Karty mają śliską powierzchnię, a kości ślizgają się podczas manipulacji
Oceny gracza: Jedna z najlepszych gier w jakie grałem. Produkcyjnie osadzona w realiach gry planszowej (brak edycji super deluxe dla 6000Kč). Działa bardzo dobrze, a regrywalność jest ogromna.
Oceny gracza: Pomysłowa, tematyczna. W dobie przeprodukowanych i zbyt drogich gier, to naprawdę jest jak oaza na pustyni. Legacy jest tu ważnym elementem (osobiście edytuję tylko z wbudowanymi papierami do zafoliowanej karty). Na początku byłem trochę zdezorientowany zasadami, ale z perspektywy czasu wszystko było jasne, po prostu czegoś nie zrozumiałem.
Oceny gracza: Mała działająca gra.
grafika
zasady działania
szybkie rundy
satysfakcjonująca głębia (jak na tak małą grę)
- motyw wikingów tylko ilustracyjny
Oceny gracza: Świetna zabawa, tylko dłuższy czas gry dla mojej 5-letniej córki.
Oceny gracza: Fajna gra wstępna. Z córką gramy (bez questów) odkąd skończyła 4 lata.
Oceny gracza: Pierwsza ocena po kilku partiach w dwóch graczy. Każda karta i każdy ruch ma znaczenie. Fajnie jest planować z wyprzedzeniem i zmieniać te plany. Nawet przegrywając wcześniej pojedynek (Thor wchłonął 3 runy, a Hela wchłonęła jedną i musiała ruszyć z szybkim atakiem, ostatecznie zabijając Thora zanim zdążył wchłonąć czwartą runę).
Rozgrywka jest intuicyjna, ruchy szybkie. Najtrudniejszą częścią jest nauka talentów i zdolności jednostek. Bo jest ich sporo, ale znów - są intuicyjne. Sama rozgrywka nie trwa długo, a doświadczenie jest epickie.
Fantazyjne zasady, które myślą o wszystkim.
Oceny gracza: Podstawkę oceniam po dwóch rozgrywkach - proste zasady, morze taktyk. Wskazówka: nie polecam budowania na zasobach :) Pierwsza gra wygrana na punkty pod koniec, a druga gra już w 3 turze kończy się po walce o 3 duży budynek na zamkniętym terytorium. Losowość w grze jest, ale można ją zrekompensować będąc przygotowanym. Taktyka budowania, rozmieszczania jednostek i eksploracji jest jasna i głęboka.
Oceny gracza: Super gra combo z prostymi zasadami. Po 16 grach:
Zmienne, za każdym razem inny kurs
Szybka konfiguracja
szybka rozgrywka
przyjemna grafika
Przynajmniej jest jakiś minus:
- Kostki mogłyby być drewniane, lepiej pasowałyby do krajobrazu i zwierząt.
Oceny gracza: Luksusowa solówka pełna możliwości i zmienności. Proste zasady, dołączona kampania (mogła być rozszerzeniem do 1000Kč, ale była dołączona do podstawki. Nie czepiam się :) )
Ukończyłem kampanię - dodałem ostatnie pół gwiazdki :)
Oceny gracza: Prosta gra, w którą gramy z rozszerzeniami z całą rodziną (w tym dziećmi w wieku 5 i 3 lat). To też zależy od przypadku co "wpadnie" do portu, ale przynajmniej małe dzieci mają szansę). Do gry używamy metalowych monet (z gry Rycerze, chwała), co zwiększa wrażenia z gry.
Oceny gracza: Luksusowe combo, krótki czas gry, interakcja między graczami, z draftem kart na początku idealna. Przyciąga nawet moją pięcioletnią córkę. Z niecierpliwością czekam na rozszerzenie.
Oceny gracza: Rozszerza podstawową wersję gry. Spełnił oczekiwania.
Oceny gracza: Rozszerza podstawową wersję gry. Spełnił oczekiwania.
Oceny gracza: Po kilku grach:
dynamiczna
optymalizacja
każdy ruch ma znaczenie
każdy ruch daje dużo, poczucie satysfakcji
każda gra ma inne parametry
- chcesz mieć wszystko, ale przez zasadę gry musisz skupić się na czymś więcej
- mechanicznie każda gra jest taka sama (co mi odpowiada)
Oceny gracza: Proste zasady, szybka i ekscytująca gra.
Oceny gracza: Oryginalna gra, która bawi zarówno młodszych, jak i starszych. Tylko nie traktuj jej zbyt poważnie.
Oceny gracza: Nie lubię gier wyścigowych, nie odnoszę się do tego. Jednak ta gra jest prosta, tematyczna i bardzo nam się podoba. Nawet z dziećmi (6 i 4). Chłopcy z klubu gier planszowych uwielbiają grać w mistrzostwa i cieszą się z opcji taktycznych.
Oceny gracza: Rozszerzenie, takie jakie powinno być. Dodaje zmienność, optymalizuje grę dla różnej liczby graczy, dodaje więcej opcji zasiedlania wysp, każda strategia będzie wspierać inną wyspę.
Oceny gracza: Cytrusy i wielkie miasto. Lubię grać, gdy mam chwilę, niezależnie od tego, czy jestem na wakacjach, w domu czy w podróży.
Oceny gracza: Po pierwszej grze ze ścieżką potworów w trybie solo (ukończona w rundzie 10 z Ciri)
tematyka
mechanizm walki
można myśleć na kilka rund do przodu o tym, co chce się zrobić
różnorodność poprzez wydarzenia i eksplorację
poczucie zmęczenia - dostajesz mniej "życia", ale liżesz mocniejsze karty
ulepszanie talii co rundę (nie bierzesz tylko najtańszej karty, patrzysz na kolor i łańcuch)
- pieniądze zdobyte przez pokera są większe niż przez ukończenie wyzwań
Zobaczę jak wyglądają inne gry solo i w klubie gier planszowych. Dostosuję ocenę.
Oceny gracza: Z pewnością powinien to być moduł detaliczny, a nie niedostępne rozszerzenie. Każdy potwór jest inny. Na przykład mantykora. Kiedy go ciachnąłem, odleciał, a ponieważ nie wykonałem szybkiego uderzenia (niebieska karta), nie zaatakowałem i czekałem, aż zaatakuje i spadnie na ziemię. Zdolności specjalne aktywują się nawet jeśli zadasz im obrażenia. Co więcej, ich zdolności i słaby system zbierania informacji sprawiają, że to rozszerzenie jest koniecznością. Nie grałem bez niego żadnym zaklinaczem.
Oceny gracza: Nie wierzyłem, że gra ma tak głęboki temat. Że każdy mecz może być inny. I że mimo różnych ustawień, strony będą wyrównane. Czapki z głów dla autorów gry, bo to 100% prawda. Temat, replayability, doświadczenie. Jasne, czasem rzut kostką idzie źle, ale życie nie polega na kalkulowaniu, szczęście (lub pech) często się pojawia.
Oceny gracza: Mechanika jest luksusowa, a rozszerzenia dodają pół do jednej gwiazdki.
Z rozszerzeniem Tuscany to czyste 5, bez niego pół gwiazdki w dół. Doskonałe euro.
fefkus [14.2.2025]
Ankh jest doskonałym przykładem wypolerowanego i czystego projektu gry. Nic nie jest nadużywane, wsz ...
Chermy [13.2.2025]
Wszystkim bardzo się podobało. Studiowanie zasad trochę się dłużyło i myślałem, że moi koledzy rycer ...
FunThomas [13.2.2025]
Doskonałe pod każdym względemWizualne, komponenty, a zwłaszcza sama gra jest doskonała i szybka
paladin91 [12.2.2025]
Projekt Gaja: Zaginiona flota
dodano: 14.2.2025
Jungo
dodano: 13.2.2025
Everdell: Perłowy potok
dodano: 12.2.2025
Miodny Bzyk
dodano: 11.2.2025
Nutventure
dodano: 10.2.2025
Zombicide: White Death – Crossfire Pack
dodano: 13.2.2025
Zombicide: White Death – Climbers & Terrorcotta Walkers
dodano: 13.2.2025
Zombicide: White Death – Divine Beasts
dodano: 13.2.2025
Summoner Wars (2nd Edition): Shimmersea Fae Faction Deck
dodano: 13.2.2025
Summoner Wars (2nd Edition): Storm Goblins Faction Deck
dodano: 13.2.2025