Zew przygody - obrázek

Mam grę Chcę grę
Moja ocena:
Liczba graczy: 1–4
Zalecany wiek: od 9 lat
Czas gry: 60 min (dane rzeczywiste)
Świat gry: Nie podano
Kategorie gry: gra karciana, rozwój postaci
Język polski: polskie wydanie
Wydawnictwa: REBEL.pl
Brotherwise Games
MINDOK
Autorzy: Christopher O'Neal
Johnny O'Neal
Rok wydania: 2019
Udostępnij: Facebook

Opis gry

Edytować

Kronikarzu, posłuchaj. Opowiem wam, jak to się wtedy stało. I słuchajcie dobrze, bo to skomplikowana podróż, pełna przygód i szczęśliwych chwil. Urodziłem się jako trzeci syn...

W grze karcianej Zew przygody gracze rywalizują o to, kto z nich wszystkich zostanie najsłynniejszym bohaterem. Każdy z nich zaczyna jako skromny poszukiwacz przygód, by w końcu stać się epickim bohaterem i wypełnić swoje gwiezdne przeznaczenie. Po drodze zdobywają umiejętności, doskonalą swoje zdolności i stawiają czoła różnym pułapkom. Czasami walczy z wrogami, czasami znajduje sojuszników. Zwycięzcą jest ten, kto zdobędzie najwięcej chwały (punktów zwycięstwa).

Przygotowanie do gry

Na początku gry każdy gracz otrzymuje dwie karty Pochodzenia, dwie karty Motywacji i dwie karty Przeznaczenia. Wybiera po jednym z nich i bawi się nimi do końca gry. Otrzymuje również jedną kartę bohatera (karta akcji) oraz trzy karty doświadczenia (uniwersalna waluta gry). Odkłada zakryte karty Pochodzenia i Motywacji. Karta Losu pozostaje ukryta przed innymi, ponieważ zawiera warunki, których spełnienie daje graczowi punkty zwycięstwa. Następnie przygotowywana jest talia opowieści. Karty w nim są podzielone na trzy akty i mogą być dwojakiego rodzaju (umiejętności i pułapki). Dla 2-3 graczy, 4 karty są ujawniane w każdym akcie. Dla 4 graczy jest 5 kart.

Przebieg gry

W każdej rundzie gracz może podjąć jedną z dwóch podstawowych akcji:

  1. Zdobycie Umiejętności: Gracz zdobywa kartę Umiejętności poprzez spełnienie warunków wymienionych na tej karcie.
  2. Staw czoła pułapkom: Karta pułapek zmusza gracza do stawienia czoła niebezpieczeństwu. Aby go pokonać, gracz rzuca runami (podobnymi do kości). Każda z kart pułapek ma dwie możliwe ścieżki, którymi może podążyć bohater (zazwyczaj szlachetny i egoistyczny czyn). Na wybór ścieżki wpływa np. rodzaj zdobytych punktów (w zależności od warunków na karcie Losu gracza) czy umiejętności, które postać posiada i dzięki temu może zastosować.

Aby pokonać pułapkę i zdobyć odpowiednią kartę, gracz musi zdobyć odpowiednią liczbę punktów poprzez turlanie run. Każda strona runy oznacza inną liczbę punktów. Gracz musi rzucić co najmniej tyle punktów, ile wskazuje pułapka. Jeśli mu się to uda, otrzymuje kartę pułapki. Jeśli mu się nie uda, zdobywa doświadczenie, a karta pułapki zostaje usunięta z gry. Gracz zawsze toczy trzy runy podstawowe, plus runy cech (jak wskazują symbole na kartach gracza). Może używać mrocznych run, aby zwiększyć swoje szanse, za które płaci doświadczeniem, ale które również przybliżają go do ciemności na liczniku korupcji.

Gracz może również wykonywać dodatkowe akcje:

  • Zastąpienie karty agencji w menu (kosztuje 1 doświadczenie).
  • Zagranie karty (kart) bohatera lub antybohatera (Podczas gry gracz może zostać poproszony o dobranie karty akcji. W zależności od swoich przekonań (wskaźnik korupcji), gracz dobiera kartę bohatera lub antybohatera. Przekonania mogą się zmieniać w trakcie gry, a użycie mrocznych run może dość szybko przenieść gracza na ciemną stronę).
  • Użycie efektu na odkrytych kartach

Koniec gry

Kiedy trzy karty zostaną umieszczone pod kartą Losu, ostatni akt kończy się, a gracze kończą ostatnią rundę. Punkty Losu są następnie liczone, aby wyłonić zwycięzcę. Punkty są sumowane za jasne i ciemne uczynki, jak również za punkty fabuły (w grze jest 6 ikon fabuły i jeśli gracz zbierze 4 takie same symbole, otrzymuje 8 zwycięskich Punktów Przeznaczenia) oraz za wykonanie zadań na karcie Przeznaczenia. Ponadto liczy się całe niewykorzystane doświadczenie i każda karta akcji zagrana przez bohatera lub antybohatera, a punkty przyznawane są również za perswazję - w zależności od pozycji na skali korupcji. Zwycięzcą zostaje gracz z największą liczbą punktów.

Ekspansja: Gra zawiera również wariant dla jednego gracza oraz wariant kooperacyjny.

Autor: martinsun

Dodatki do gry (2)

Call to Adventure: Name of the Wind (2019)

Opis nie został jeszcze umieszczony.

dodatek do gry 2 - 4 graczy

Ogólna ocena: xxxxxxoooo (Liczba ocen: 2)

Call to Adventure: The Stormlight Archive (2020)

Opis nie został jeszcze umieszczony.

dodatek do gry 1 - 4 graczy

Ogólna ocena: oooooooooo (Liczba ocen: 0)

Inne nazwy tej gry planszowej

Nowe oceny gier

xxxxxxxxxx

Niezwykle szybki wypełniacz. Nawet nie próbuj tego w dwóch graczy, to traci sens. W 3 i 4 graczy, św ...

Alvad [14.11.2024]

xxxxxxxxxx

Graliśmy w tę grę z moim 8-letnim synem nieprzerwanie przez prawie pół roku. Ja odgrywałem rolę narr ...

Ve3 [14.11.2024]

xxxxxxoooo

Ciekawa tematyka, piękna grafika. Niestety dość skomplikowane zasady i skomplikowana punktacja - kil ...

ditt84 [14.11.2024]

xxxxxxxxoo

Bardzo fajna gra, bawi zarówno dzieci jak i dorosłych. Element wyścigowy połączony z taktyką, prosto ...

eMenthal [13.11.2024]

xxxxxxxxoo

Rozgrywka i grafika są tak przyjemnym i całkiem sprytnie przemyślanym tytułem rodzinnym, w którym ef ...

Jonash [13.11.2024]

Nowe opisy gier

Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon

Ankh: Bogowie Egiptu – Faraon
dodano: 11.11.2024

Miejsce dyskusji

Offcanvas