World of Warcraft: Wrath of the Lich King

Ilość graczy: 1 - 5
Doradzany wiek: od 14 lat
Czas gry: 60 min
Świat gry: Fantasy
Kategorie gry: gra planszowa, kooperacyjna, strategiczna
Język polski: polskie wydanie
Wydawnictwa: REBEL.pl
ADC Blackfire Entertainment
Korea Boardgames
Z-Man Games
Autorzy: Alexandar Ortloff
Justin Kemppainen
Michael Sanfilippo
Rok wydania: 2021
Oznajmić : Facebook

Opis gry

Poprawić

Na północy zawsze było cicho. Pokój, któremu towarzyszą jedynie starcia północnych narodów. Mogły być krwawe, ale zawsze były sprawiedliwe. Krew za krew. Sprawiedliwość za sprawiedliwość. 

Wraz z pojawieniem się nieumarłego króla wszystko się zmieniło. Narody zapomniały o swoich waśniach i połączyły się przeciwko wspólnemu wrogowi. Król o lodowatym spojrzeniu musi zostać pokonany, zanim ufortyfikuje swoją lodową cytadelę tak, że nikt z żywych nie będzie mógł go dosięgnąć. Ale nieumarli mają tylko jeden cel, zniszczyć wszystkie żywe istoty i przejąć władzę nad Północą. Czy zwyciężą żywi, czy też Północ zostanie opanowana przez bandę wijących się trupów? 

W World of Warcraf: Wrath of the Lich King gracze stają się bohaterami ze świata World of Warcraft, którzy chcą powstrzymać przerażającego Arthasa - obecnego Króla Lichów. Jest to gra kooperacyjna, więc gracze albo odniosą sukces razem, albo wszyscy przegrają.  Każdy gracz wybiera jednego bohatera, z którym będzie grał do końca gry. Wspólnym wysiłkiem jest ukończenie trzech sub-questów, a następnie zdobycie Icecrown Citadel. 

Wyprawa na północ - Przygotowanie do gry

Każdy z graczy wybiera jednego bohatera (figurkę bohatera i kartę bohatera), który posiada specjalne cechy, a także wyznaczone miejsce startowe na mapie. Każdy z graczy otrzymuje następnie pewną liczbę kart z talii kart bohaterów, aby pomóc bohaterom przetrwać w Northrend. W tym samym czasie talia kart bohaterów jest tasowana z kartami Pędzących nieumarłych i kartami Twierdzy - trudność gry można regulować poprzez zaginanie i rozkładanie kart w talii bohaterów.  

Na stole rozłożony jest plan gry z górującym pośrodku punktem orientacyjnym Icecrown Citadel. Na odpowiednich miejscach planu losowane są 3 questy danego rodzaju, do których dodawany jest ostatni, który kończy się w Cytadeli. W każdym z podstawowych zadań losowo wybierana jest karta nagrody, którą można zdobyć po jego wykonaniu. Żetony zagłady i rozpaczy są umieszczane na planszy na odpowiednich skalach, wrogowie są dodawani za pomocą kart zagłady i gra może się rozpocząć.

Północna Ekspedycja - Przepływ gry

Każdy z graczy rozgrywa swoją turę, która składa się z 4 zawsze powtarzających się kroków:

1) Wykonuje 4 główne czynności spośród następujących opcji:

  • Przenieś - do sąsiedniej lokalizacji.
  • Walka - rzuć dwiema kostkami, a liczba wyrzuconych pięści (symbol sukcesu) przyznaje obrażenia wrogom w danej lokacji
  • Wykonanie zadania - rzuć kostką, sukcesy dają postęp w wykonaniu zadania. Dalszy rozwój może być zapewniony przez dodanie karty z ręki z takim samym symbolem jak na skali ukończenia questu. 
  • Odpoczynek - rzut kostką, osiągnięcia leczą odniesione rany
  • Transport powietrzny - przenieś bohatera do zbudowanej fortecy

Darmowe akcje: niektóre cechy bohaterów i karty bohaterów mogą być zagrane jako darmowe akcje, które można rozegrać jako dodatek do akcji głównych.

Karty Bohaterów: Karty wzmacniają różne akcje, które gracz może podjąć. Dodają one ofensywne trafienia, zwiększają obronę, wyzwalają darmowe leczenie lub przenoszą bohaterów do innych lokacji. W grze znajdują się również trzy karty twierdz, które pozwalają na zbudowanie twierdzy w dowolnym miejscu na mapie. 

2) Nagrodzenie dwóch kart Bohaterów: Jeśli zabraknie im kart, gracze przegrywają całą grę. Jeśli wylosuje kartę Potok Nieumarłych, wrogowie są natychmiast rozmieszczani w wylosowanym miejscu, a wszystkie wylosowane do tej pory karty zagłady są tasowane i umieszczane w talii doładowań zagłady. 

3) Przywoływanie ghuli: W zależności od położenia żetonu na skali zagłady, gracz dobiera odpowiednią liczbę kart zagłady i umieszcza na każdej z nich po jednym ghulu. Jeśli na lokacji pojawi się czwarty ghul, gracze rozmieszczają abominację, przesuwając jednocześnie żeton rozpaczy na skali rozpaczy. 

4) Przebudzenie zagrożenia: Wszystkie zagrożenia poruszają się w kierunku najbliższego bohatera. Jeśli znajdzie się na polu z bohaterem, zadaje mu jedną ranę. To samo dzieje się, jeśli są już na polu z bohaterem. 

Po rozegraniu tych czterech wyróżnionych kroków, następuje kolej następnego gracza. 

Koniec długiej zimy - koniec gry

Gracze wygrywają po wykonaniu ostatniego zadania w Cytadeli Lodowej Korony. Z drugiej strony, gracze przegrywają, jeśli zabraknie im kart w talii Bohaterów lub jeśli wskaźnik rozpaczy osiągnie najniższe pole na skali rozpaczy. 

Autor: martinsun

Dalsze nazwy dla tej towarzyskiej gry

  • 월드 오브 워크래프트: 리치 왕의 분노

Nowe opisy gier

Kingdom Rush: Rift in Time

Kingdom Rush: Rift in Time
dodano: 9.5.2022

Nowe gry w katalogu

Santa Monica: The Long Weekend
Santa Monica: The Long Weekend

dodano: 23.5.2022


Cat Lady: Kittens
Cat Lady: Kittens

dodano: 23.5.2022


Flamme Rouge: Grand Tour
Flamme Rouge: Grand Tour

dodano: 23.5.2022


Founders of Teotihuacan
Founders of Teotihuacan

dodano: 23.5.2022


Woodcraft
Woodcraft

dodano: 23.5.2022


więcej >>

Miejsce dyskusji