Nagle zapada ciemność, jakby słońce zostało pochłonięte przez upiora. Niebo spowija ciemna chmura, z której wyłania się koszmar, demoniczna jazda - Dzikie Polowanie. Dzikie Łowy wkraczają na pole. Straszliwy ryk miesza się z krzykami i płaczem dzieci. Nagle dźwięk pękającego lodu zagłusza wszystko. I w jednej chwili wszystko się skończyło. Polowanie rozpływa się w powietrzu, ale wspomnienie o nim pozostaje żywe w przerażonych twarzach dzieci i strachu brodatego mężczyzny. Gdzie jest jego syn? Gdzie jest on sam?
Dziki Gon to dodatek kooperacyjny do gry Wiedźmin: Dawny Świat.
Celem gry w rozszerzeniu Dziki Gon jest wspólne pokonanie Dzikiego Gonu podczas epickiej bitwy w rundzie finałowej. Wcześniej gracze eksplorują kontynent, wykonują określone zadania i walczą ze zwykłymi potworami... ale także z ogarami Dzikiego Gonu!
Zawartość rozszerzenia
- 10 figurek (Nithral, Imlerith, Caranthir, Eredin i ogary)
- 70 kart eksploracji i zdarzeń
- 16 kart ataków specjalnych Dzikiego Gonu
- 20 żetonów tarczy Dzikiego Gonu
- 12 żetonów zadań
- Karty Dzikiego Gonu, karty i żetony Ogarów, duże karty planu rundy ...
Zmiany w przygotowaniu gry
Gracze nie śledzą liczby zdobytych trofeów, ponieważ ich gromadzenie nie jest warunkiem zwycięstwa.
Normalne karty eksploracji i zdarzeń nie są używane. Zamiast tego używane są karty zwiadu i zdarzeń Dzikiego Gonu.
Podczas gry nie można grać w pokera kościanego przeciwko innym graczom i nie można ze sobą walczyć.
Gracz jest prowadzony przez całą grę według planu runda po rundzie, odpowiadającego liczbie graczy. Plan ten określa, która z kart eksploracji zostanie oceniona i czy do planu gry zostanie dodany potwór lub ogar o określonym poziomie.
Na koniec gracze wybierają przedstawiciela Dzikiego Gonu i określają poziom trudności. Określa on liczbę i poziom potworów na planszy na początku gry oraz wartość Tarczy Dzikiego Gonu dostępnej dla gracza.
Zmiany podczas gry
Faza I - Podczas tej fazy gracze wykonują akcje ruchu i lokacji w dowolnej kolejności. Walczą z ogarami Dzikiego Gonu i wykonują zadania. Gracze w tej samej lokalizacji mogą swobodnie wymieniać się złotem, miksturami, petardami, wskazówkami i zadaniami śledzenia.
Faza II - Podczas tej fazy gracze oceniają swoje walki w dowolnej kolejności. Gracz dzielący tę samą lokację może wspierać walczącego gracza. Podczas tej fazy można również medytować (bez zmęczenia). Odczytywana i oceniana jest karta eksploracji Dzikiego Gonu (wspólna dla wszystkich graczy).
Faza III - rozgrywana jako Faza III w zwykłej grze. Gracze mogą omawiać otrzymane karty i wybierać je w dowolnej kolejności.
Faza IV - Ta faza jest dodatkową fazą w porównaniu do gry podstawowej. W tej fazie pojawia się nowy potwór i/lub ogar, a przedstawiciel Dzikiego Gonu porusza się w tym samym czasie.
Koniec gry
W ostatniej rundzie gry gracze współpracują ze sobą, aby pokonać przedstawiciela Dzikiego Gonu w walce. Jeśli uda im się zabić Dziki Gon, zanim wszyscy zaklinacze zostaną wyeliminowani z walki, wspólnie wygrywają grę. W przeciwnym razie... gra kończy się przegraną.
Z czym jeszcze można go (nie) używać?
Dziki Gon może być używany w połączeniu z rozszerzeniem Magowie, Na Tropie Potworów i Mounted Eredin.
Przetłumaczono z oryginalnego tekstu użytkownika El_Spaso za jego uprzejmą zgodą.