Liczba graczy: | 1–4 |
Zalecany wiek: | od 10 lat |
Czas gry: | 60 min |
Świat gry: | Nie podano |
Kategorie gry: | gra planszowa |
Język polski: | polskie wydanie |
Wydawnictwa: | REBEL.pl ADC Blackfire Entertainment Underdog Games |
Autorzy: | Charlie Bink |
Rok wydania: | 2022 |
Udostępnij: |
Witamy w biurze podróży Wayback Tours! Za chwilę wyruszycie na trzydniową wycieczkę po historii. W wehikule czasu odwiedzicie miejsca odległe o tysiące lat i na własne oczy zobaczycie najważniejsze wydarzenia z przeszłości. Trzymajcie się planu i starajcie się podróżować zgodnie z chronologią, z pewnością nie będziecie zawiedzieni wyprawą!
(z zasad gry)
W grze Trekking przez historię w przeciągu trzech rund gracze otrzymują karty historii, które układają w porządku chronologicznym. Z każdą kartą zyskują korzyści w postaci żetonów doświadczenia w określonym kolorze, aby wypełnić swój plan podróży lub kryształ czasu; jednocześnie każdy z tych przystanków w przeszłości kosztuje ich określoną ilość czasu, którego mają ograniczoną ilość na każdą rundę - tylko 12 godzin. W trakcie gry gracze zyskują punkty za sprawne ukończenie trasy; na koniec otrzymują dodatkowe punkty za swoje wędrówki. Gracz, który zdobędzie najwięcej punktów, zostaje zwycięzcą gry.
Gracze rozkładają plan gry, który zawiera skalę punktacji i pudełko na karty. Głównymi kartami są karty historii, które są podzielone na 3 grupy (jedna konkretna grupa na każdą rundę gry). Karty te reprezentują różne wydarzenia historyczne i pokazują nazwę wydarzenia oraz okres/rok, w którym miało ono miejsce. A także, ile czasu gracz musi poświęcić na ich zdobycie (= liczba godzin spędzonych z wydarzeniem) oraz nagrodę, jaką gracz otrzymuje za zdobycie karty (głównie żetony doświadczeń i kryształy czasu). W pierwszej rundzie gracze biorą talię tych kart oznaczoną numerem 1, tworzą talię doładowania i rozkładają 5 z nich na planszy. Dodatkowo gracze przygotowują talię kart przodków, które są bardziej uniwersalne i nie mają określonego czasu wydarzenia (szczegóły poniżej).
Obok planu gry gracze umieszczą wspólną planszę zegara zawierającą dwunastogodzinną skalę. Każdy podróżnik w czasie (= gracz) umieszcza swój zegarek kieszonkowy na początku tablicy zegara, a wskaźnik punktowy na początku skali punktowej na planie gry.
Gracze umieszczą żetony doświadczenia (kilku różnych typów) do wspólnego zasobu, a także stos kryształów czasu (pozwalają one na obniżenie kosztu zagrania kart historii).
Pod koniec przygotowania do gry gracze nadal wybierają planszę podróży na pierwszą rundę (będą mieli inną planszę podróży dla każdej rundy). Plansza podróży mówi graczom, jakie nagrody (głównie punkty lub kryształy czasu) mogą zdobyć za żetony doświadczenia, które stale zbierają.
Trekking przez historię składa się z 3 dni/rund trwających po 12 godzin. Gdy wszyscy gracze wyczerpią 12 godzin na rozegranie swoich tur, dana runda kończy się i albo gra jest kontynuowana przez kolejną rundę, albo ekspedycja jest zakończona, jeżeli odegrana była już trzecia runda.
Gracze wykonują swoje tury naprzemiennie, tak aby zawsze grał gracz, którego zegarek kieszonkowy znajduje się najdalej z tyłu na planszy zegara. Następnie gracz wykonuje następujące akcje w podanej kolejności:
Gdy tylko gracz przekroczy pole 12 na planszy zegara, zatrzymuje się dokładnie na nim (jeśli znajdzie się dokładnie na polu 12, otrzymuje dodatkowe 3 punkty za dokładność). Gdy wszyscy gracze to zrobią, bieżąca runda kończy się, a gracze przygotowują kolejne karty na drugą lub trzecią rundę. Gracze usuwają swoje plansze podróży i wybierają nowe, ale zachowują kryształy czasu i karty z bieżącej wędrówki (odkładając zamkniętą wędrówkę na bok).
Gra kończy się pod skończeniu trzeciej rundy. Oprócz punktów zdobytych za podróże i za dokładność, gracze zdobywają (lub tracą) punkty za wszystkie swoje wędrówki (im dłuższa wędrówka, tym więcej punktów) oraz za niewykorzystane kryształy czasu. Gracz z największą liczbą punktów zostaje zwycięzcą gry.
Przetłumaczono z oryginalnego tekstu użytkownika Ondřej Podavka za jego uprzejmą zgodą.
Autor: Lithy
2-5 godz. 14 , 90 min. Zbieraj surowce, zasiedlaj wyspy, handluj i wynajmuj nomadów, aby na koniec z ...
lekla_ryba [11.9.2024]
DLA KOGO JEST GLOOMHAVEN: Dla graczy, którzy lubią ściśle współpracować, grać i negocjować, taktykow ...
Belgvejen [11.9.2024]
Gloomhaven w wersji, w którą mam nadzieję kiedyś zagrać. Szybszy setup i namacalna historia. Cóż wi ...
Belgvejen [11.9.2024]
W PORÓWNANIU DO GLOOMHAVEN: Bardziej zróżnicowane scenariusze (zdecydowanie czuć, że są mniej gen ...
Belgvejen [11.9.2024]
Kraken
dodano: 10.9.2024
Takenokolor
dodano: 26.8.2024
Nekojima
dodano: 25.8.2024
Carcassonne: Księżniczka i Smok
dodano: 23.8.2024
Hen daleko
dodano: 21.8.2024
Guild of Merchant Explorers, The: The Queen's Special Orders
dodano: 10.9.2024
Commands & Colors: Napoleonics Expansion #5 – Generals, Marshals & Tacticians
dodano: 10.9.2024
Commands & Colors: Napoleonics Expansion #4 – The Prussian Army
dodano: 10.9.2024
Commands & Colors: Napoleonics Expansion #3 – The Austrian Army
dodano: 10.9.2024