Główną zawartością rozszerzenia Big Rig and the Final 5 do gry Thunder Road: Vendetta są 2 nowe zespoły wyścigowe, które różnią się od zespołów z zestawu podstawowego. Rozszerzenie to wprowadza więc do gry elementy asymetrii i konieczność dostosowania taktyki wyścigowej.
Big Rig
Zamiast 3 oddzielnych samochodów, zespół Big Rig ma jeden duży samochód składający się z 3 połączonych części i porusza się po planie gry jak pociąg. Jednocześnie jest to prawdziwy kolos, dlatego na przykład zawsze niszczy inny samochód podczas kolizji, a także nie ulega zniszczeniu, gdy wjedzie na pole nie do przebycia.
Ponadto rozkazy i obrażenia również działają inaczej. Gracz stojący za Big Rigiem normalnie rzuca 4 kośćmi ruchu na początku rundy. Następnie umieszcza jedną z nich na specjalnej planszy napędu hydraulicznego. Wartość tej kości określa, ile razy Big Rig może zmienić kierunek (= pas ruchu) podczas rundy. Tak więc za każdym razem, gdy gracz decyduje się na ruch w kierunku innym niż prosty, zmniejsza wartość na tej kości.
Następnie, w każdej swojej turze, gracz umieszcza jedną kość ruchu na jednej z 3 sekcji Big Riga (przód/środek/tył) i w jej obrębie na jednym z 3 pól rozkazów. Następnie gracz używa tego rozkazu (jeśli nie jest on uszkodzony) i dodatkowo przesuwa całość Big Riga zgodnie z wartością użytej kości.
Oprócz tego Big Rig nie otrzymuje normalnych żetonów uszkodzeń, ale za każdym razem, gdy jest uszkodzony, otrzymuje żeton lekkiego uszkodzenia, który umieszcza na tej sekcji Big Riga, a następnie na jednym z poleceń w nim (który jest przez to uszkodzony i nie może być użyty, dopóki jego efekt nie zostanie naprawiony). Każda sekcja zawiera jeden z rozkazów naprawienia, dzięki czemu ona również może zostać naprawiona.
Final 5
Zespół Final 5 polega na zręczności i liczebności ze względu na swoje motocykle. W tym przypadku gracz ma 5 motocykli (i związanych z nimi 6 kości ruchu) zamiast 3 samochodów. I standardowy helikopter. Wszystkie motocykle są uważane za małe samochody.
Na początku rundy gracz rzuca wszystkimi sześcioma kośćmi ruchu, a następnie w każdej turze albo aktywuje 2 ze swoich motocykli (umieszczając po jednej kości na każdej z ich plansz), albo aktywuje jeden motocykl i używa polecenia ze swojej planszy rozkazów (bardzo podobnie do podstawowych zespołów).
Jedną z różnic między motocyklami a zwykłymi samochodami jest to, że motocykl jest zawsze wyrzucany podczas kolizji. Ponadto motocykle otrzymują jedno uszkodzenie poza wyścigiem, nawet jeśli jest to tylko lekkie uszkodzenie (jak w przypadku Big Riga), które jest uszkodzeniem bez innych efektów.
Przetłumaczono z oryginalnego tekstu użytkownika Zeus za jego uprzejmą zgodą.