Na wzgórzach z dala od cywilizacji znajduje się opuszczony od wieków zamek, który powoli popada w ruinę. Niegdyś ostatnia placówka małego kraju uwikłanego w długą wojnę. Legenda głosi, że obrońcy stawili opór dzięki tajemniczym ruchomym posągom. Ale kto by wierzył w te opowieści...
Niewielu wie o zamku, a ci, którzy wiedzą, boją się mitu. Od czasu do czasu pojawia się jednak odważny człowiek, który pomimo tajemniczych niebezpieczeństw wyrusza zbadać zamek, rozwikłać tajemnicę i prawdopodobnie przy okazji się wzbogacić. Strach przed posągami od wieków odstraszał poszukiwaczy skarbów, a zamek wciąż może kryć wiele kosztowności.
Rozszerzenie Nieśmiertelna groza do częściowo kooperacyjnej gry Terrorscape wprowadza, podobnie jak poprzednie 2 dodatki (Dziki Instynkt i Nieopisywalny koszmar), nową mapę gry (tym razem zapomnianego i niszczejącego zamku). Ale w przeciwieństwie do nich, zamiast 2 zabójców, zawiera jednego zabójcę i jednego nowego ocalałego.
Nowe elementy na mapie zamku:
- Główną nowością jest specjalna siatka, którą ocalali mogą kontrolować z jednego pomieszczenia zamku. Uruchamiając ją akcją specjalną, mogą umieścić tę kratę na dowolnych drzwiach w zamku, blokując przejście. Nowością jest jednak to, że choć zabójca może przejść przez tę kratę (jak przez zwykłe przeszkody), musi odrzucić 3 karty z ręki, aby przejść przez kratę. W przeciwnym razie krata jest dla niego również nie do przejścia.
- W zamku znajduje się również korytarz z posągami, w którym od początku znajduje się żeton posągu. Kiedy ocalały wchodzi do korytarza, w którym znajduje się żeton posągu, otrzymuje jeden żeton strachu (i usuwa żeton posągu z korytarza). Jednak zabójca może go tam przywrócić, wykonując określone akcje.
Posągi to nowi zabójcy w tym rozszerzeniu. Jest ich łącznie 4 i mogą poruszać się po zamku niezależnie, przy czym jeden z nich jest zawsze głównym (gracz grający zabójcą wie, który to posąg, ocalali mogą tylko zgadywać). Główny posąg może korzystać z akcji takich jak ruch/poszukiwanie. Pozostałe posągi mogą używać tych akcji tylko jako efektów kart zdolności zagranych przez gracza. W ten sposób karty zdolności zabójcy aktywują albo tylko główny posąg, albo wszystkie pozostałe. Dlatego też gracz musi odpowiednio połączyć i rozmieścić posągi zgodnie z planem gry.
Aby ułatwić przeciwdziałanie posągom, ocalali mogą zamrozić posąg, który napotkają w swojej turze. Ten posąg nie może wtedy działać w turze zabójcy, a dopiero pod koniec tury wszystkie zamrożone posągi rozmrożą się i będą mogły normalnie funkcjonować (chyba że ocalały ponownie je zamrozi). Ocalali muszą tylko uważać, aby nie osiągnąć warunków zwycięstwa w grze za zamrożenie samych posągów.
Nowym ocalałym jest George, który zdobywa swoje notatki, obserwując zabójcę (= na koniec swojej tury znajduje się w miejscu obok zabójcy). W rzeczywistości są to określone przedmioty, które tylko George może zdobyć i używać. Zaletą jest to, że może je zdobyć „za darmo” bez konieczności wykorzystywania swoich cennych akcji. Wystarczy, że odważy się wejść w zasięg zabójcy, co również może się dla niego szybko skończyć źle.