W odległej części Stanów Zjednoczonych znajduje się dawna kopalnia złota. Kilka lat temu znaleziono tu rzadką roślinę, która zamieniła kopalnię w prywatny i tajny ośrodek badawczy. Niewielki zespół żądnych sławy naukowców prowadził nielegalne eksperymenty genetyczne na roślinie aż rzadki okaz zamienił się w głodną, mięsożerną roślinę zdolną do szybkiego wzrostu. W ciągu kilku chwil przejęła kontrolę nad laboratorium i zabiła jednego z naukowców.
Teraz trio poszukiwaczy przygód odwiedziło te opustoszałe ziemie i wyruszyło na poszukiwanie tajemnic przypadkowo odkrytej kopalni... Czy kiedykolwiek uda im się zobaczyć jeszcze światło dzienne?
Rozszerzenie Nieopisywalny koszmar do semi-kooperacyjnej gry Terrorscape wprowadza do gry zupełnie nową mapę podziemnego laboratorium (w dwóch kopiach - jednej dla zabójcy i jednej dla ocalałych) z kilkoma nowymi elementami rozgrywki:
- Apteczka pierwszej pomocy, której ocalały może użyć do wyleczenia się i usunięcia wszystkich swoich żetonów strachu. Odbywa się to bez informowania zabójcy, gdzie się znajduje. Niestety, można jej użyć tylko jednorazowo.
- Sterylne pomieszczenie, które zawsze informuje zabójcę, gdy wchodzi do niego ocalały. Wchodząc do niego, ocalały musi umieścić żeton hałasu.
- Zablokowane drzwi, które blokują przejście między głównym laboratorium a pokojem generatora od samego początku gry.
A także 2 nowych zabójców, którzy są tematycznie powiązani z eksperymentami genetycznymi przeprowadzanymi w tym laboratorium:
Dusiciel - Mięsożerna roślina, która dysponuje 5 żetonami nasion. Może umieścić je na planszy za pomocą swoich kart zdolności, a następnie użyć ich z dodatkowymi kartami zdolności. Na przykład, aby przenieść się do lokacji z tym żetonem lub zranić wszystkich ocalałych, którzy znajdują się w lokacji z którymkolwiek z tych żetonów.
- Obcy - Ten gad może się wzmocnić poprzez trwałe usunięcie swoich kart z gry w trakcie rozgrywki (np. zdolność Metamorfoza pozwala mu trwale zyskać 2 punkty mocy za usunięcie 2 swoich kart). Dodatkowo może zmniejszyć swoją talię kart, aby przyspieszyć wzrost poziomu. Ponadto na poziomach 2 i 4 zawsze wybiera 1 ze swoich 4 kart Ewolucji (zwiększają one jego różne zdolności). Na 3. poziomie dodaje do swojej talii jedną z dwóch wcześniej zablokowanych kart zdolności.
Przetłumaczono z oryginalnego tekstu użytkownika Zeus za jego uprzejmą zgodą.