Potwory w Tokio: Pierwsze starcie to samodzielna gra ze świata Potwory w Tokio (w oryginale King of Tokyo) i jest dostarczana w nieco mniejszym pudełku. Ale poza tym zawartość jest podobna. Plan gry przedstawia mapę Tokio z jednym polem (dla potwora aktualnie szalejącego po mieście), 4 nowe potwory (Gigarex, Iron Back, Cosmic Joe i Mechahamster) oraz 14 nowych kart, uzupełnionych o te znane z poprzednich gier z serii. Oczywiście jest też 6 bardzo ważnych kości.
Grę można łączyć z innymi „zestawami”, aby wymieszać odpowiednią mieszankę potworów lub kart.
Przygotowanie gry
Plan gry z Tokio i jednym polem umieszcza się na środku planszy. W tym polu zostanie umieszczony potwór, który znajduje się w Tokio (przynosi to pewne zalety i wady), pozostałe są uważane za znajdujące się poza Tokio.
Każdy gracz bierze jednego potwora z tekturowym „pionkiem” i odpowiednią planszę z dwoma wskaźnikami (liczba punktów zwycięstwa i liczba żyć).
Gracze tasują karty, aby utworzyć talię doładowania, a 3 górne karty są układane odkryte we wspólnym magazynie, z którego gracze mogą kupować karty podczas gry. Karty te mają różne efekty, z których niektóre są trwałe (pozostają w grze do końca gry), a niektóre są tymczasowe (oceniane po zagraniu przez gracza).
Nadal tworzony będzie zapas kości energii, które gracze będą zdobywać podczas gry, a następnie wykorzystywać do kupowania kart z zapasu. Ostatnim ważnym elementem jest sześć kości, wokół których kręci się większość rozgrywki.
Przebieg gry
Również w Pierwszym Starciu gracze grają na zmianę, a każda tura przebiega w ten sam sposób:
- Rzut kośćmi - gracz w swojej turze rzuca wszystkimi sześcioma kośćmi. W zależności od tego, co gracz chce osiągnąć, może zachować niektóre kości i ponownie rzucić innymi. Może też powtórzyć to "przetasowanie" jeszcze raz (tj. rzuca w sumie 3 razy).
- Ocena kości - Następnie gracz ocenia wynik rzutu kośćmi i może
- zdobyć punkty zwycięstwa, jeśli wyrzucił na kościach tę samą liczbę 3 lub więcej razy)
- zyskać energię (za każdy „błysk” na kości gracz zyskuje 1 kość energii)
- leczyć się (za każde „serce” na kości może wyleczyć 1 życie - ale tylko jeśli nie jest w Tokio, gdzie serca na kościach są bezużyteczne)
- atak (za każdy symbol „łapy” na kostce, wszystkie inne potwory w innej lokacji - w Tokio lub poza nim - tracą 1 życie)
- Zajęcie Tokio - gdy w Tokio nie ma mostrum, gracz musi przenieść swojego potwora do Tokio.
- Zakup kart - gracz może teraz kupować karty ułożone w menu za pomocą wcześniej zdobytych kości energii (każda karta ma swój koszt). Gracz może kupować karty tak długo, jak chce i potrzebuje do tego tylko kości energii.
Dlaczego warto być w Tokio?
Przebywanie w Tokio wiąże się z pewnymi wygodami, ale ma także swoje wady. Zaletą jest to, że gdy gracz wchodzi do Tokio, otrzymuje 1 punkt zwycięstwa. Ponadto, gdy rozpoczyna się tura gracza, a jego potwór jest w Tokio, natychmiast otrzymuje 2 punkty zwycięstwa.
Z drugiej strony, potwór w Tokio nie może być leczony za pomocą serc na kościach (ale może być leczony przez efekty kart), a także wszystkie inne potwory atakują go przede wszystkim (ponieważ zawsze jest tylko jeden w Tokio, a pozostałe są poza Tokio).
Potwór może wycofać się z Tokio po tym, jak inni zadadzą mu obrażenia. W tym momencie gracz, który ma potwora w Tokio, może zdecydować się na opuszczenie Tokio (ale może również zdecydować się tam pozostać).
Koniec gry
Gra kończy się w momencie, gdy jeden z graczy zdobędzie 20 punktów zwycięstwa. Lub gdy przy życiu pozostanie tylko jeden potwór.
Przetłumaczono z oryginalnego tekstu użytkownika Zeus za jego uprzejmą zgodą.