Nutventure - obrázek

Mam grę Chcę grę
Moja ocena:
Liczba graczy: 2–4
Zalecany wiek: od 6 lat
Czas gry: 45 min (dane rzeczywiste)
Świat gry: Nie podano
Kategorie gry: Nie podano
Język polski: undefined
Wydawnictwa: Albi
Autorzy: Nie podano
Rok wydania: 2024
Udostępnij: Facebook

Opis gry

Edytować

Ten opis nie został jeszcze ostatecznie zatwierdzony. Jeśli chcesz, możesz spróbować zasugerować bardziej odpowiednią wersję, która lepiej pasowałaby do idealnego opisu.

W Nutventure od 2 do 4 graczy wciela się w wiewiórki, które muszą zaopatrzyć się w orzechy na nadchodzącą zimę. Gracze biegają wokół drzewa, zbierając orzeszki i przenosząc je do swoich magazynów. Wiewiórka, która zbierze najwięcej orzeszków do końca gry, wygrywa i nie musi martwić się nadchodzącą mroźną zimą.

Przygotowanie gry

Privátní: game.board.webpPlan gry w Nutventure to trzypiętrowe drzewo, z każdym piętrem podzielonym na kwadratowe pola w różnych kolorach. Kwadraty te mogą zawierać inne symbole potrzebne do gry oprócz kolorów.

Następnie gracze biorą planszę gracza, na której znajduje się jedno pole na orzech do przeniesienia i 4 pola na orzechy już przechowywane w zapasie (każde pole jednego typu: ul, paproć, grzyb i gniazdo). Aby to zrobić, gracze biorą figurkę wiewiórki w odpowiednim kolorze i umieszczają ją na najwyższym piętrze drzewa, gdzie wszyscy zaczną.

Gracze umieszczają żetony orzechów na polach drzewa zawierających symbole gałązek. Żetony zawierają jeden lub dwa orzechy (liczba orzechów odpowiada liczbie punktów zdobytych na koniec gry).

Następnie gracze umieszczają figurkę sowy na środkowym poziomie drzewa na dowolnym polu z symbolem sowy. To samo należy zrobić z figurką lisa, która trafia na dolne piętro drzewa i na pole z jego tropem.

Ponadto muszą przygotować tylko 4 kostki ruchu, które mają różnokolorowe pola po bokach, a ich kolory odpowiadają kolorom pól na drzewie. Oraz ośmiościenną kostkę do ruchu złoczyńców.

Przebieg gry

W grze Nutventure gracze wykonują tury, w których gracz najpierw rzuca wszystkimi 4 kostkami ruchu. Zgodnie z wyrzuconymi kolorami może on przesuwać swoją wiewiórkę po drzewie. Może ułożyć kości w dowolnej kolejności, ale zawsze musi przesunąć swój pionek na sąsiednie pole w kolorze pasującym do co najmniej jednej (nieużywanej) kości. Niektóre strony kości oferują więcej niż jeden kolor.

Privátní: player.boards.webpNa niektórych polach drzewa wiewiórki mogą również przemieszczać się między piętrami. Ale uwaga, wiewiórki boją się zarówno sów, jak i lisów i nie mogą wchodzić na pola, na których znajdują się te czarne charaktery, ani na sąsiednie pola.

Jeśli gracz nie użyje jednej z kości do swojego ruchu (niezależnie od tego, czy chce, czy nie może), otrzymuje ruch wroga (sowy lub lisa) za każdą taką kość. O tym, kto i jak się poruszy, decyduje specjalna ośmiościenna kość, a jej wynik może sprawić, że żaden z nich, jeden lub obaj się nie poruszą. Określa on również kierunek ruchu diabła (zgodnie lub przeciwnie do ruchu wskazówek zegara). Następnie wyznaczony złoczyńca przeskakuje do swojego symbolu zatrzymania w tym kierunku. A jeśli wyląduje na polu z wiewiórką lub w jego pobliżu, odstrasza taką wiewiórkę, która upuszcza ewentualnie niesiony orzech i biegnie na najwyższe piętro drzewa.

Gdy wiewiórka zakończy swój ruch na polu z żetonem orzeszka, może zabrać żeton, a gracz umieszcza żeton na niesionym polu orzeszka na swojej planszy gracza (w danym momencie może nieść nie więcej niż jeden żeton). Następnie gracz musi podejść do pola drzewa z symbolem tacy, w którym chce ukryć żeton orzeszka. Gdy mu się to uda, przesuwa żeton na swojej planszy gracza z pola, na którym znajduje się orzeszek, na pole z odpowiednim symbolem magazynu (ula, paproci itp.).

Koniec gry

Gra Nutventure kończy się, gdy pierwsza wiewiórka zapełni wszystkie 4 pola zaopatrzenia na swojej planszy gracza. Następnie każdy gracz rozgrywa swoją ostatnią turę i gra się kończy. Aby wyłonić zwycięzcę, gracze liczą orzechy zgromadzone na swoich planszach i wygrywa gracz z największą liczbą orzechów. W przypadku remisu decydują bardziej szczegółowe zasady.

Autor: Zeus

Inne nazwy tej gry planszowej

Nowe oceny gier

xxxxxxxxxx

" "

MaddoX.CZ [21.1.2025]

xxxxxxxxxo

Bardzo ładne euro - ostatni gracz nie ma żadnej przewagi, a zatem jest w bardzo niekorzystnej syt ...

Alesius [21.1.2025]

xxxxxxxxoo

Pięknie ilustrowany pojedynek konfliktów, wykorzystujący mechanikę gry głównie z gier tcg i lcg, tj. ...

matrosh [21.1.2025]

xxxxoooooo

Kompletnie nieprzejrzysty miszmasz. Ktokolwiek stworzył tę grę pod względem graficznym jest szaleńce ...

lamkal [21.1.2025]

xxxxxxxxoo

Bardzo dobry filler, zagrany w godzinę :)

QuinterX [21.1.2025]

Nowe gry w katalogu

Wikinger an Bord
Wikinger an Bord

dodano: 21.1.2025

Doge
Doge

dodano: 21.1.2025

Zaroc
Zaroc

dodano: 21.1.2025

PLOY
PLOY

dodano: 21.1.2025

GOLF
GOLF

dodano: 21.1.2025

więcej >>

Miejsce dyskusji

Offcanvas