Kiedy portal do obcego świata otworzył się, a tajemnicze stworzenia przybyły na swoich nietoperzych rumakach, stało się dla ciebie jasne, że lepsza okazja do stworzenia mapy tej dziwnej krainy już się nie powtórzy. Przeskoczyłeś przez portal i znalazłeś się na sieci ametystowych łuków wyrastających z rozległego szarego morza. Poziomica i kompas w dłoń, przed tobą największe wyzwanie dla królewskiego kartografa!
Pakiet map 2 – Affril: Kraina Wiedzy Tajemnej to rozszerzenie mapowe do gry Kartografowie. Dodatekzawiera 75 dwustronnych map Równin Wiedzy oraz 3 nowe karty punktacji. To rozszerzenie może być używane z grą podstawową lub z dodatkiem Herosi.
Przygotowanie do gry
Gracze decydują, którą z map (A1, A2) chcą zagrać i zastępują podstawowe karty punktacji z odpowiednim symbolem (strzałką) nowymi kartami z tego rozszerzenia. Rozgrywka przebiega tak samo jak w grze podstawowej lub w rozszerzeniu Herosi.
Główną nowością tego rozszerzenia jest to, że mapy są podzielone na poszczególne wyspy z morzem pomiędzy nimi. Mapę można narysować tylko na polach wysp. Co więcej, gracz może zaznaczać tylko wyspy, które są połączone trasą żeglugi. Za każdą użytą gracz musi wpłacić po jednej monecie.
Przebieg gry
Każdy gracz wybiera na początku dwie wyspy i łączy je, wypełniając symbol połączenia (fioletowy kamień) na linii narysowanej na mapie. Każda dodatkowa wyspa, którą gracz chce odkryć, musi być połączona z wyspami początkowymi. Otwarcie nowej ścieżki jest płatne monetą (zdrapką). Jeśli gracz nie ma wystarczającej liczby monet i nie może umieścić pożądanego kształtu lub pola 1x1, otrzymuje w zamian jedną monetę, ale nie rysuje nic więcej. Gracz może odblokować nową wyspę w dowolnym momencie gry.
Potwory z kart zasadzek są losowane na dowolnej połączonej wyspie na mapie sąsiada. Jeśli nie jest to możliwe, należy wylosować 1x1 na dowolnej wyspie.
Koniec gry
Punktacja i zakończenie są takie same jak w grze podstawowej lub rozszerzeniu Herosi, ale z nowymi kartami punktacji.
Karty punktacji z rozszerzenia
- Kopalnie ametystów - Zdobądź 5 punktów reputacji za każdą wyspę z górą otoczoną ze wszystkich czterech stron.
- Złoża kryształów - Zdobądź jeden punkt reputacji za każdy ukończony rząd w najdłuższym rzędzie na każdej wyspie.
- Osada Klynoks - Zdobądź siedem punktów reputacji za każdą wyspę z co najmniej jednym lasem, jedną wioską, jedną farmą i jedną wodą.
Przetłumaczono z oryginalnego tekstu użytkownika Klarka12 za jego uprzejmą zgodą.