Byliśmy pewni, że za gęstym lasem na zachodzie musi coś być. Spodziewaliśmy się więcej polan. Ale to, co znaleźliśmy naprawdę nas zaskoczyło. Tam jest rzeka! A w rzece żyje cały dziwny lud. Chcą z nami handlować. Oferują nam piękne perły za nasze kamyki i gałązki. Musimy to wykorzystać!
Perłowy Potok to pierwsze rozszerzenie do gry Everdell. Dodaje ono do gry region rzeczny - planszę, którą dołącza się do planszy podstawowej. Ponadto dodaje również nowe karty budynków i stworzeń, które gracze mogą wyładować do swojego miasta. Są one tematycznie powiązane z rzeką, a także noszą symbol rzeki, dzięki czemu można je później łatwo zidentyfikować i ostatecznie usunąć z gry, aby powrócić do gry podstawowej.
Najważniejsze nowości w Perłowym Potoku to:
-
Żabi Ambasador i Perły: Głównymi elementami, które wprowadza rozszerzenie, są perły i Żabi Ambasador, czyli pomocnik, który może odwiedzać region rzeki. Tutaj może zdobyć perły (w zamian za surowce uzyskane w lesie) lub odwiedzić lokacje rzeczne. W nich ambasador spotyka się z mieszkańcami regionu wodnego lub odwiedza różne miejsca na rzece.
-
Plan gry dla regionu rzecznego: oferuje 4 nowe lokacje rzeczne, w których gracz może umieścić tylko żabiego ambasadora. Dwie z tych lokacji będą miejscami na rzece, a dwie będą zamieszkane przez mieszkańców rzeki. Przed każdą rozgrywką gracze losowo wybierają 2 karty miejsc rzecznych i 2 karty mieszkańców rzek, a następnie losowo umieszczają je w miejscach objętych nowym planem. Karty w lokacjach nie zmieniają się w trakcie gry. Jeśli ambasador odwiedzi mieszkańca rzeki i pokaże mu piękno lasu (pokazując karty danego koloru z ręki, a następnie je odrzucając), otrzyma za to perły i punkty zwycięstwa. Jeśli ambasador odwiedzi miejsce na rzece, może wymienić tam swoje zasoby na perły i inne korzyści.
-
Karty ozdób: Na początku gry każdy gracz otrzymuje dwie karty ozdób do zagrania jako jedną ze swoich akcji. Nagrodą za tę akcję jest odrzucenie jednej perły. Natychmiast po zagraniu gracz otrzymuje korzyści wymienione na wierzchu zagranej karty. Następnie zdobywa punkty zwycięstwa podczas końcowej punktacji, jeśli spełnił warunki wymienione na dole karty ozdoby.
-
Cuda w Krainie Everdell: Ostatnią zmianą są cuda, które zastępują podstawowe wydarzenia w grze. Budując cud, gracz otrzymuje więcej punktów zwycięstwa, ale jego budowa kosztuje znaczną ilość wszystkich zasobów i pereł.
Przetłumaczono z oryginalnego tekstu użytkownika martinsun za jego uprzejmą zgodą.