Bohaterowie nieustraszenie wkroczyli do pierwszego tunelu pod zamkiem Avel, gotowi na wszystko, co może ich tam spotkać. Przedzierając się przez długi korytarz do pierwszego pomieszczenia, pokonali kilka pułapek i z niecierpliwością czekali na kolejną przygodę. Ale kiedy zobaczyli potwora czołgującego się z pierwszego pokoju, włosy stanęły im dęba z przerażenia! Nie są jednak tchórzami, by od razu dać się zastraszyć, tak więc wyciągnęli miecze i maczugi, przygotowali zaklęcia i ruszyli do ataku!
Dungeon Legends to kooperacyjna gra karciana osadzona w świecie fantasy Avel (podobna na przykład do gry Kroniki zamku Avel). Gracze wcielają się w bohaterów, którzy eksplorują mroczne korytarze pod zamkiem i walczą z potworami. Gra może być rozgrywana jako ciągła kampania składająca się z pięciu kolejnych rozdziałów. Każdy z rozdziałów ma określone zasady, określone cele, a tym samym bardzo różną progresję. Celem graczy jest sukcesywne wygrywanie wszystkich rozdziałów w kampanii.
Gracze mogą jednak również wybrać tylko jeden rozdział i rozegrać go oddzielnie.
Przygotowanie do gry
Plansza do gry jest umieszczana na środku stołu ze ścieżką bohatera, po której gracze mogą poruszać się między lokacjami, oraz korytarzem potworów, w którym gracze mogą umieszczać potwory.
Następnie każdy gracz wybiera bohatera wraz z odpowiednią talią kart akcji. Do wyboru są rycerz, kowal, zwiadowca i czarownica. Każdy bohater oferuje i jednocześnie wymaga innego sposobu gry. W tym celu gracze pobierają żetony wytrzymałości i kilka innych niezbędnych elementów.
Bardzo ważnym krokiem jest wybór grywalnego rozdziału. Rozgrywając kampanię, gracze przechodzą do kolejnego rozdziału w kolejności (lub rozpoczynają kampanię od rozdziału 1). Gracze mogą też wybrać dowolny rozdział.
Następnie mogą przygotować talię kart gry reprezentujących potwory lub wydarzenia z gry. Mieszają uniwersalną talię 20 kart z talią podobnych kart dla wybranego rozdziału gry.
Następnie, zgodnie z zasadami dla wybranego rozdziału, gracze układają określone lokalizacje (zdefiniowane przez rozdział) na planszy gry, potwory początkowe dla trasy potworów i inne „drobiazgi”.
Postęp gry
Gracze wykonują tury, przy czym każdy gracz/bohater może:
Zagrywać swoje karty akcji z ręki i używać ich do atakowania potworów, poruszania się po ścieżce bohatera (= między lokacjami), zdobywania pyłu, a nawet wykonywania akcji specyficznych dla danego rozdziału.
- Aktywować lokację, w której znajduje się bohater. Umożliwiają one zdobycie niektórych przedmiotów lub często wykonanie akcji specyficznych dla rozgrywanego rozdziału.
- Użyć umiejętności na torze umiejętności specjalnych bohatera.
- Użyć wcześniej zdobytego żetonu ducha.
Gdy gracz wykona wszystkie wymagane akcje, kończy swoją turę, odwracając i odrzucając kartę z talii gry. Tą kartą może być:
- Potwór, którego umieszcza na polu korytarza potworów (tylko uwaga, gdy korytarz potworów się zapełni, gracze natychmiast przegrywają grę).
- Wydarzenie, którego efekt gracz natychmiast ocenia.
Na koniec swojej tury gracz odrzuca pozostałe karty akcji z ręki i dobiera 5 nowych kart ze swojej talii na następną rundę.
Koniec gry
Rozgrywanie rozdziału kończy się zwycięstwem, jeśli gracze zrealizują jego cel (na przykład pokonają określonego potwora lub ugaszą podziemny pożar).
I odwrotnie, gra kończy się przegraną, gdy:
- W lochu pojawia się potwór, który nie mieści się już w korytarzu potworów (potwory wydostają się do Avel).
- Gracze muszą wziąć kartę z talii gry, ale nie ma tam już żadnej karty.
- Spełniona została określona zasada rozgrywanego rozdziału.
Przetłumaczono z oryginalnego tekstu użytkownika Glomerulus za jego uprzejmą zgodą.