Gildia kosmiczna to rozszerzenie do podstawowej gry Dune: Wojna o Arrakis, które jeszcze bardziej rozwija trzy grupy władzy w Imperium i opcje, jakie dają one domom walczącym o kontrolę nad Arrakis:
-
Grupa CHOAM zapewnia graczom fregaty, które są jednostkami powietrznymi, a gracze mogą pomóc w przemieszczaniu jednostek (jednostka może przemieścić się do 3 obszarów, a te mogą być nieprzeniknione) lub przeprowadzić nalot dywanowy na sąsiedni obszar, w którym przeciwnik ma jednostkę lub maszynę górniczą. Użycie fregaty usuwa ją z mapy gry i pozwala graczowi na jej ponowne rozładowanie w następnej turze.
-
Landsraad to grupa oferująca żołnierzy wielkich rodów. Po zrekrutowaniu (i przetransportowaniu na Arrakis) można ich używać jak innych zwykłych jednostek z pewnymi wyjątkami. Na przykład, gdy służą Atrydom, nie mogą jeździć na pustynnych czerwiach w porównaniu z normalnymi jednostkami. A kiedy zostaną pokonani, wracają do wspólnych zasobów, gdzie każdy gracz może ich zrekrutować.
-
Sama Gildia Kosmiczna, która zapewnia liniowce używane do transportu fregat i żołnierzy na planetę Arrakis. Ponadto oferuje Harkonnenom potężnego nowego przywódcę, Nawigatora Gildii. Jest on umieszczany na otwartym obszarze po zagraniu specjalnej karty planowania i może zostać usunięty jako ornitopter (z tym samym efektem) lub w miejsce innego ornitoptera, którego efekt jest wykorzystywany przez gracza w innym miejscu na planszy.
Ponadto to rozszerzenie wprowadza kilka powiązanych kart planowania do odpowiednich talii, z których niektóre mają nowy efekt „pozostaje w grze”. Ich efekt po zagraniu wpływa na grę do jej końca.
Korzystanie z grup mocy podczas gry
Na początku gry do planu gry dodawana jest nowa sekcja, pokazująca głównie drogę statków transportowych (tzw. liniowców) na planetę Arrakis. Każdy gracz umieszcza swój liniowiec na pierwszym polu.
Podczas gry Atryda może użyć akcji imperialnej (= aktywacja efektu jednej z grup), gdy zniszczy żniwiarza Harkonnenów swoimi wojownikami. Może wybrać, której akcji grupy użyć.
Harkonnenowie zyskują akcje imperialne za utrzymywanie stosunków z mocarstwami imperialnymi, wydając zdobytą przyprawę. Za każde wydane 2 przyprawy i utrzymywanie relacji z daną grupą zyskuje 1 akcję imperialną. Zwiększając relacje o jeden poziom (płacąc 3 przyprawy), zyskuje 2 akcje imperialne z tą grupą.
Grupy imperialne i ich akcje:
- CHOAM: Gracz natychmiast otrzymuje fregatę, którą umieszcza na swoim polu liniowca na nowej planszy.
- Landsraad: Gracz bierze nowy żeton żołnierza wielkiego rodu, oznacza go swoim kolorem i umieszcza na swoim polu liniowca na nowej planszy.
- Gildia Kosmiczna: Gracz przesuwa swój pion liniowca o jedno pole bliżej planety Arrakis i musi przebyć w sumie 4 pola w swojej podróży. Po wylądowaniu gracz otrzymuje wszystkie jednostki (fregaty i żołnierze wielkich rodów) znajdujące się na jego pokładzie i może rozmieścić je na mapie gry oraz wykorzystać w walce.
Dodatkowo na koniec rundy liniowce obu graczy przesuną się o jedno pole bliżej Arrakis.
Przetłumaczono z oryginalnego tekstu użytkownika Zeus za jego uprzejmą zgodą.