Ludzkość stoi w obliczu zniszczenia przez macki i szpony Przedwiecznych, którzy zbliżają się do naszego świata ze swoich wymiarów. I zapomniała o innym mostrum, które budzi się w głębinach Pacyfiku. Godzilla. Obecny król potworów. Czy jego niszczycielska moc doprowadzi do ostatecznego wyginięcia ludzkości? A może wykorzysta ją do obrony swojego terytorium przed nieproszonymi przeciwnikami?
Niewielkie rozszerzenie do Cthulhu: Death May Die – Godzilla wprowadza do gry potężną Godzillę. Zachowuje się ona niezależnie od woli graczy i nie jest im bezpośrednio wroga. Jest to raczej nowa siła, która, choć może zaszkodzić graczom, może im również znacząco pomóc. Gdy Przedwieczny pojawia się w naszym świecie, gracze muszą pomóc Godzilli go pokonać. Jeśli Przedwieczny pokona Godzillę, gracze nie uratują naszego świata i przegrają grę.
Zmiany w przygotowaniu do gry
Oprócz normalnego przygotowania do gry podstawowej Cthulhu: Death May Die, gracze będą musieli wykonać kilka drobnych czynności:
- Przygotować kartę zachowania Godzilli, kładąc ją przed sobą stroną z niesfornym zachowaniem skierowaną w bok. Druga strona karty zostanie odwrócona, gdy Przedwieczny przybędzie do naszego świata.
- Gracze umieszczają żeton niepokoju na początku Toru niepokoju, a żeton niepokoju nie może dotrzeć do końca tego toru.
- Gracze umieszczają figurkę Godzilli na bramie znajdującej się najdalej od obszaru startowego.
Zmiany w rozgrywce gry
Główną zmianą jest akcja Godzilli, która jest rozpatrywana przed każdym dobraniem karty Mitów z talii. W tym momencie gracz rzuca jedną kością i na podstawie wyniku podejmuje akcję określoną na karcie zachowania Godzilli.
Przed nadejściem Przedwiecznego zwykle polega to na ściganiu badaczy, zwiększaniu ich strachu i niszczeniu otoczenia poprzez dodawanie żetonów gruzu lub ognia do poszczególnych pól (żetony te następnie komplikują poruszanie się po mapie).
Z kolei po przybyciu Przedwiecznego, to on rozpoczyna pościg i atak. Jednak każdy atak (prowadzący do zranienia Przedwiecznego) zwykle powoduje również przesunięcie żetonu na torze niepokoju. Od tego zależy, czy Przedwieczny zostanie pokonany, zanim żeton dotrze do ostatniego pola tego toru.
Koniec gry
Gra kończy się zwycięstwem graczy, jeśli wraz z Godzillą pokonają Przedwiecznego.
I odwrotnie, gra kończy się przegraną, jeśli spełniony zostanie dowolny warunek z gry podstawowej lub jeśli żeton na torze niepokoju Godzilli osiągnie ostatnie pole. Spowoduje to, że Godzilla zostanie pokonany przez Przedwiecznego, a wraz z nim zdominuje nasz świat.