Do Carcassonne przybył smok. A ponieważ nie gardziludźmi na lunch, z pewnością nie jest dobrymsmokiem. Czasy są ciężkie dla ludzi. Na szczęście dlanich, wraz ze smokiem pojawiła się wróżka, któramoże ich przed nim ochronić. A księżniczka? Czeka w mieście, mając nadzieję, że uratuje ją dzielny rycerz.
Kolejny z serii dodatków do Carcassone jest niezwykły, ponieważ dodaje elementy fantastyki do gry i oprócz figurek smoka i wróżki zawiera aż 30 nowych elementów gry:
- 12 płytek ze smoczym gniazdem: jeśli graczumieści ten pionek na mapie, może umieścić na nim swój pionek, ale wtedy następuje ruch smoka. Jeśli smok przeleci przez pole z pionkiemdowolnego gracza, jest on natychmiast usuwanyz planszy i zwracany graczowi do dalszegowykorzystania. Jeśli na polu znajduje się wróżka, smok nie może wejść na to pole.
- 6 płytek z księżniczką: Jeśli jest dołączony do miasta, w którym znajdują się rycerze, graczwybiera jednego z nich i usuwa go z planszy. W tym przypadku nie może jednak umieścićswojego pionka na dołączonym pionku.
- 6 płytek z wulkanem: Dołączając bierkę do planszy, gracz nie może dołączyć do niej swojejbierki. Wręcz przeciwnie, musi umieścić na nim swój pionek smoka, niezależnie od tego, czyznajduje się on na mapie, czy poza nią.
- 6 płytek z magiczną bramą: Podczasumieszczania pionka gracz może (z pewnymiograniczeniami) umieścić swój pionek na dowolnym pionku w grze.
A co z wróżką? Gracz może umieścić wróżkę na dowolnym polu w grze, jeśli nie skorzystał z opcjiumieszczenia swojego zwykłego pionka w swojej turze.
Przetłumaczono z oryginalnego tekstu użytkownika Zeus za jego uprzejmą zgodą.